اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس نهم:

تحریک غیرت ایرانی بهترین روش برای حمایت از تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم گفت: دیواری که باید برای محصولات خارجی ایجاد کرد دیوار تعرفه نیست، دیوار غیرت ملی است که با تحریک غیرت مصرف ‌کنندگان، مصرف کالای خارجی را به مصرف کالای داخلی می‌توان تبدیل کرد.

تحریک غیرت ایرانی بهترین روش برای حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست تخصصی راهبردهای فرهنگی در مسیر تولید ملی که در سالن جلسات اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: روش عادی برای کاهش مصرف کالای خارجی بالا بردن تعرفه‌های گمرکی است که در نهایت کالای ایرانی ارزان‌تر تمام شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس نهم ادامه داد: البته این راه‌‌حل خوبی نیست زیرا سبب ایجاد بازار غیر رقابتی و کم شدن کیفیت کالاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام انقلاب‌‌های دنیا رویکرد حمایت از اقشار ضعیف را داشته‌اند، تصریح کرد: هم‌زاد توجه به محرومان و اقشار ضعیف بی‌توجهی به قشر سرمایه‌دار است که در دوران نوین مصادیق آنها کارخانه‌داران، تجار و سرمایه‌داران کلان هستند.

بحرینی ادامه داد: امسال در نامگذاری سال به یک نکته بدیع توسط رهبر عزیزمان اشاره شد و آن اشاره به حمایت از سرمایه و به عبارت دیگر سرمایه‌ ایرانی است.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مولد و مشروع بسیار هم مهم است به عبارت دیگر همان‌گونه که از کارگر حمایت می‌کنیم باید از سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در زمینه‌های مولد و مشروع سرمایه‌گذاری کند، حمایت کرد.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس نهم با اشاره به تحقیق انجام شده در دانشگاه فردوسی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بزرگ سرمایه‌داران ایرانی نگاه منفی جامعه به کلمه سرمایه‌دار است و گاهی اوقات این بدبینی ناشی از تعابیر اشتباه از آیات قرآن کریم است.

بحرینی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این است که سرمایه‌گذاران دولت را رقیب خود می‌دانند و در این راستا سرمایه‌داران دولت را پشتیبان و حتی بی‌طرف نمی‌دانند.

وی در ارتباط با نیازمندی اقتصاد به حمایت از کارگر و سرمایه‌دار در کنار یگدیگر گفت: اقتصاد اگر قرار باشد بچرخد و تولید اتفاق بیفتد باید این دو بال هم‌زمان فراهم باشد و حمایت از کار بدون سرمایه و حمایت از سرمایه بدون کار راه به جایی نخواهد برد.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس نهم افزود: در ارتباط با حمایت از کار به لحاظ فرهنگی مشکل زیادی نداریم اما در باب تولید باید قدم‌هایی برداریم.

وی ادامه داد: باید بدانیم که سرمایه‌گذاری عبادت است و در راستای فرهنگ‌سازی این موضوع باید حرکت‌های جدی انجام دهیم تا بتوانیم این مسئله را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول