اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

سازمان بازرسی در حمایت از بخش تولید نقش موثری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی در حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نقش تاثیرگذار و موثری دارد.

سازمان بازرسی در حمایت از بخش تولید نقش موثری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در گفت‌وگو زنده تلویزیونی در برنامه گفت‌وگوی شبکه استانی خراسان‌رضوی، با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی باید همراه با پاسخ‌گویی باشد، گفت: برای شفاف‌سازی امور و پاسخ‌گویی شفاف به مردم در این سفر سه روزه در جمع بانوان فرهیخته استان، نمازگزاران جمعه و دانشجویان و اساتید حاضر شدم.

وی با اشاره به هدف تشکیل سازمان بازرسی یادآور شد: هر انسانی برای زندگی خود هدفی دارد که برای پیش‌برد این هدف نیز نیازمند نقشه و برنامه‌ای دقیق و جامع است و قطعاً انسان بدون کنترل و نظارت به هدف خود نمی‌رسد.

پورمحمدی افزود: در نظام حکومتی و جامعه نیز این امر محسوس است به طوری که دولت برای تحقق اهداف و انجام وظایف و تکالیف خود برنامه‌هایی دارد و برای رسیدن به آن نیازمند کنترل و نظارت است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: نظارت یکی از مراحل فرآیند مدیریتی است و مدیری موفق است که بر اقدامات خود به طور مرتب کنترل و نظارت داشته باشد.

وی با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند در عین حال انجام امور، به طور مرتب بر سازمان‌ها نیز نظارت دقیق و کلان داشته و یا بی‌توجه نسبت به سرنوشت جامعه و حقوق مردم باشد که طبق اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی برای نظارت و کنترل در سطح کلان با نگاهی عام تشکیل شد.

وی در ارتباط با جایگاه شورای نظارتی در سطح کشور گفت: در کشور چند دستگاه نظارتی وجود دارد که از جمله این دستگاه‌ها، دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، دادسرا و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستند و مجموع این پنج ارگان نظارتی شورای نظارتی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: این شورا در سال گذشته در برنامه پنجم نیز به تصویب رسید و در حال حاضر از جایگاه قانونی لازم برخوردار است.

پورمحمدی در ادامه یکی از وظایف مهم این شورا را در راستای قانون ارتقای سلامت اداری، تعریف شاخص سلامت اداری برای سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و غیره در کشور خواند و خاطرنشان کرد: از سال آینده و برای نخستین ‌بار توسط این شورا گزارشی از وضعیت سلامت اداری در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات کل در سطح ملی و استانی ارائه می‌شود که این گزارش از طریق اطلاعیه به صورت سالانه به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال 91 به عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گفت: دولت بسترساز تولید و تسهیل کننده سرمایه و گردش مالی است و سازمان بازرسی نیز وظیفه نظارت بر اجرای وظایف دولت و سازمانهای تابعه را دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: از جمله تعهدات دولت در حمایت از تولید، اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و روان‌سازی فرآیند گمرک در کشور است که این سازمان باید بر اجرای تک تک این تعهدات نظارت دقیق داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در ارتباط با امر فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: در این راستا باید در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به فرهنگ‌سازی در همه امور به ویژه در حوزه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری اهتمام ویژه داشته باشیم.

پورمحمدی در خاتمه تاکید کرد: باید فرهنگ کار و فرهنگ حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول