اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

انعقاد 10500 هکتار قرارداد کشت پنبه با کشاورزان گلستانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 10 هزار و 500 هکتار قرارداد کشت پنبه با کشاورزان منعقد شده است.

انعقاد 10500 هکتار قرارداد کشت پنبه با کشاورزان گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی حاجیلری ‌‌در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: 2 هزار بذر ساحل و شش کیسه بذر بختگان از فارس تهیه شده و مشکلی در کمبود بذر نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار هکتار کشت پنبه در گلستان انجام شده خاطر نشان کرد: در حال حاضر سطح سبز این محصول 3 هزار هکتار اعلام شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه محصول پنبه در دو مرحله کشت می‎شود تصریح کرد: کشت بهاره به عنوان کشت اول و بعد از برداشت محصولات پاییزی، کشت مرحله دوم این محصول انجام می‎شود.

حاجیلری با اشاره به اینکه تا دهه اول خرداد امکان کشت پنبه وجود دارد خاطر نشان کرد: تا اوایل تیرماه نیز کشت این محصول در استان صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش سطح کشت پنبه در مناطق بالادست بوده است متذکر شد: بنا داریم این محصول را در این مناطق دوباره احیا کنیم.

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در شهرستان گنبدکاووس یک هزار و 85 هکتار برای کشت پنبه انعقاد بسته شده است.

حاجیلری اضافه کرد: در سال گذشته قرارداد کشت پنبه 10 هزار و 200 هکتار بوده که امسال به 10 هزار و 500 هکتار افزایش یافته است اما به دلیل اینکه کشاورزان سال گذشته اقدام به کشت دوم پنبه کردند تولید این محصول رشد بیشتری در سال گذشته خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال پیش‎بینی می‎شود کشت دوم کشاورزان بعد از برداشت پنبه به کشت شالی اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول