اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارزیابی جهاد کشاورزی استان کرمان:

90 خدمت کشاورزی از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت‌: 90 خدمت مرتبط با نظام گلخانه‌ای و و خدمات مرتبط با نظام دامپروری از طریق دفاتر پیشخوان روستایی و شهری قابل ارائه است.

90 خدمت کشاورزی از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود

محمد ملک‌محمدی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه واگذاری خدمات وزارت جهاد کشاورزی به دفاتر پیشخوان بخشی از خدمات قابل ارائه وزارت جهاد کشاورزی از طریق دفاتر پیشخوان و با نظارت کار گروه‌های استانی به مردم ارائه می‌شود. 

وی بیان کرد: مطابق این تفاهمنامه و در راستای تسهیل در ارائه خدمات تخصصی وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی، مقرر شد که با رعایت مفاد آیین‌نامه و با هماهنگی کار گروه‌های استانی، شرکت‌های مشاوره‌ای خدمات فنی، مهندسی و شرکت‌های تعاونی‌های روستایی مستقر در روستاها به شرط احراز شرایط لازم مجوز تأسیس دفتر پیشخوان روستایی دریافت کنند.

ملک‌محمدی‌ بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه و مصوبات جلسه مورخ 26 اردیبهشت‌ 91 کار گروه‌ دفاتر پیشخوان در فاز اول از اجرای این تفاهمنامه‌ بیش از 90 خدمت شامل خدمات مرتبط با نظام گلخانه‌ای و همچنین خدمات مرتبط با ماده پنج قانون نظام دامپروری کشور از طریق دفاتر پیشخوان روستایی و شهری قابل ارائه است.

وی افزود‌: واگذاری فاز اول خدمات قابل ارائه وزارت جهاد کشاورزی به دفاتر پیشخوان‌ پس از تعیین تعرفه‌ها و کارمزدهای مربوطه و ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه‌های لازم به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و کارگروه‌های استانی اجرایی می‌شود. 

ملک‌محمدی عنوان کرد: فهرست نهایی شرکت‌های مشاوره‌ای خدمات فنی و مهندسی با هماهنگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و فهرست شرکت‌های تعاونی روستایی نیز با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی تهیه و برای دریافت مجوز تأسیس دفتر پیشخوان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین دفاتر پیشخوان شهری و روستایی موجود هم برای ارائه خدمات این وزارتخانه به مردم باید شرایط اختصاصی تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی را دارا باشند.

ملک‌محمدی اذعان کرد: شرط اصلی ارائه خدمات قابل ارائه وزارت جهاد کشاورزی در دفاتر پیشخوان شهری و روستایی موجود، حضور و نظارت مستمر یک نفر مهندس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی گفت: این تفاهمنامه همه خدمات مربوط به وزارت جهاد کشاورزی اعم از ستاد مرکزی، سازمان‌های تابعه، وابسته، مؤسسات و شرکت‌ها را در بر می‌گیرد و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌ جمهور از انعقاد تفاهمنامه جداگانه با سازمان‌های تابعه، وابسته، مؤسسات و شرکت‌های وزارت جهاد کشاورزی خودداری می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول