اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان:

مبارزه تلفیقی با آفات سرلوحه کار کشاورزان باشد

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کشاورزان در مبارزه با آفات، مبارزه تلفیقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مبارزه تلفیقی با آفات سرلوحه کار کشاورزان باشد

ناصر طاهری امروز در حاشیه جلسه کارگاه آموزشی شیوه‌های مدیریت آفت پسیل پسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه حفظ نباتات و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها به عنوان رسالت حفظ نباتات سعی داریم با اجرای این کارگاه‌های آموزشی دانش و اطلاعات فنی کشاورزان را بالا برده تا کشاورزان خود در امر مبارزه با آفات موفق باشند.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات ارزنده دولت در راستای افزایش توان علمی کشاورزان و ارائه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان به‌کارگیری کشاورزان ناظر طرح گیاه پزشکی است، گفت:‌ در سطح استان کرمان 270 نفر کارشناس ناظر گیاه پزشکی داریم که در ‌سطح شهرستان‌ها براساس سطح زیرکشت و اهمیت آفات و بیماری‌ها مشغول به‌کار هستند.

طاهری با بیان اینکه ‌12 نفر از کارشناسان ناظر گیاه پزشکی در شهرستان انار فعال هستند، از کشاورزان خواست که از خدمات کارشناسان ناظر استفاده کرده و از سم‌پاشی بی‌رویه که موجب ضرر و زیان محیط زیست و مقاومت آفات می‌شود، ‌خودداری کنند.

وی همچنین با توصیه به کشاورزان گفت: کشاورزان سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز که پروانه صلاحیت فنی از سازمان جهاد کشاورزی استان دارند و براساس توصیه کارشناس ناظر خریداری و فاکتور دریافت کنند.

طاهری تصریح کرد: کشاورزان در مبارزه با آفات، مبارزه تلفیقی را سرلوحه کار خود قرار دهند و سم‌پاشی را به عنوان آخرین مرحله مبارزه با آفات به کار گیرند.

به گزارش فارس، شهرستان انار با 30 هزار هکتار باغ‌های پسته حدود 8 هزار نفر باغدار دارد که مشغول کشاورزی هستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول