اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 اسفند ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشن ملی دفاتر پیشخوان در شیراز

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: جشن ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای نخستین بار با حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، 18 اسفند ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ملی دفاتر پیشخوان در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین صبح امروز در همایش ارزیابی میزان پیشرفت دستگاه‌های دولتی در ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش قابل توجه مدیران استان فارس در چند ماه گذشته و ارائه حداقل 400 خدمت، از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت، استان فارس به عنوان موتور محرکه دفاتر پیشخوان در سراسر کشور شناخته شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: هر یک خدمتی که دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار می‌کنند باعث ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و رضایت خاطر آنان می‌شود.

وی ادامه داد: در اثر واگذاری خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، به دلیل مدیریت بهینه هزینه‌ها، صرفه‌جویی بسیار قابل ملاحظه‌ای صورت می‌گیرد و موجب رشد بهره‌وری در مجموع فعالیت‌های اقتصادی این استان و کشور می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از مردم، امکان دریافت خدمات دولتی از طریق اینترنت را ندارند، ابراز داشت: تمرکز مدیریت استان فارس در سال 90 بر واگذاری خدمات دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان خدمات دولت است و در سال 91، به سوی الکترونیکی کردن خدمات، حرکت می‌کنیم.

مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری فارس نیز در این همایش گفت: در 49 جلسه کارشناسی با 28 دستگاه اجرایی این استان، در مجموع 534 خدمت جدید برای واگذاری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت شناسایی شده است که با احتساب خدمات قبلی 632 خدمت احصا شده و حداقل 400 خدمت، تا 18 اسفند ماه جاری به دفاتر، واگذار می‌شود.

در این جلسه مدیران اداره کل مالیاتی، شرکت گاز استان فارس، شرکت توزیع نیروی برق شیراز و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به بیان گزارشی از روند مکانیزاسیون خدمات دستگاه‌های خود و ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت پرداختند که با تشویق استاندار فارس همراه بود.

به گزارش فارس، در بیشتر دفاتر خدمات پیشخوان دولت در سطح شیراز، نیروهای به کار گرفته شده نسبت به اموری که باید به عنوان خدمت ارائه دهند توجیه نیستند، به طوری که مدت زمان انجام خدماتی که پیش از این توسط خود دستگاه‌های دولتی صورت می‌گرفت به 10 تا 20 برابر افزایش یافته، به نحوی که گاهی ارباب رجوع از گرفتن خدمت مورد نیاز خود ناامید و منصرف می‌شود که از جمله این موارد، به‌نام کردن قبض آب مصرفی در مجتمع‌های مسکونی بوده که موجبات بروز اشتباه و حتی درگیری‌های فراوان را به وجود آورده است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول