اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران:

جای اورژانس دریایی در کشور خالی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اورژانس دریایی در شمال و جنوب کشور ایجاد شود.

جای اورژانس دریایی در کشور خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در گردهمایی مدیران اورژانس سراسر کشور در ساری با اشاره به ارتقای فعالیت‌های اورژانس در کشور اظهار داشت: وضعیت اورژانس در کشور در بعد فیزیکی و تامین منابع مالی به‌روز شد.

وی تصریح کرد: تعداد ناوگانهای اورژانس زمینی در کشور اصلاح شد و زمان حضور اورژانس بر سر بالین بیمار نسبت به گذشته بسیار بهتر شد و حتی شاخصه خدمات در اورژانس ارتقا یافت.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسعه اورژانس هوایی را در کشور ضروری اعلام کرد و خاطرنشان کرد: شرایط در کشور فراهم شود تا اورژانس‌های هوایی نیز در نقاط مختلف کشور مستقر شود.

این مسئول در ادامه خواستار ایجاد و تقویت اورژانس دریایی در مازندران و استان‌های جنوبی کشور شد و گفت: با توجه به آمار بالای غرقی‌ها که عمدتا در نقاط خارج از طرح دریا اتفاق می‌افتد ایجاد اورژانس دریایی در کشور نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

ناصحی با اعلام اینکه 95 درصد غرقی‌های دریا در مازندران خارج از طرح‌های دریا اتفاق می‌افتد، گفت: برخی‌ها به خاطر امکانات محدود طرح‌های دریا در مکان‌های نامناسب حضور پیدا می‌کنند که این امر موجب حادثه در نقاط خارج از طرح‌های دریا می‌شود.

وی با اشاره به مساحت 360 کیلومتری دریا در مازندران یادآور شد: امکانات امدادی اورژانس مازندران فقط در طرح‌های دریا مستقر است و امکان پوشش همه نقاط دریا وجود ندارد که  نیاز است خلاء عدم حضور پرسنل اورژانس در خارج از طرح‌های دریا با حضور اورژانس دریایی پر شود.

ناصحی با اعلام آمادگی اولیه مازندران برای اجرای طرح اورژانس دریا در مازندران یادآور شد: مطالعات برای ایجاد اورژانس دریا در مازندران از چهار سال پیش انجام شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ایجاد اورژانس دریایی در مازندران مکمل اورژانس هوایی است و امیدواریم برای کاهش غریق اورژانس دریایی در مازندران ایجاد شود. 

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول