اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

قابلیت بندر انزلی 10 برابر بنادر غیرایرانی است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: قابلیت بندر انزلی 10 برابر برخی دیگر از بنادر غیر ایرانی حاشیه خزر است.

قابلیت بندر انزلی 10 برابر بنادر غیرایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پلاک خودروی منطقه آزاد انزلی، این منطقه را فرصت بی‌نظیری برای گیلان به منظور حضور در بازارهای آسیای میانه و قفقاز دانست.

وی، اظهار کرد: تمام موضوعات مرتبط با منطقه آزاد انزلی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از مدیر عامل این منطقه به دلیل اجرایی کردن مصوبه دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت و اعطای این هدیه به مردم گیلان سپاسگزارم.

مقام ارشد دولت در گیلان، تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی را خبر خوشی برای مردم استان ارزیابی کرد و افزود: گیلان دارای قابلیت‌های با ارزش متعددی در حوزه‌های ترانزیتی، تجاری، صنعتی و گردشگری است و منطقه آزاد انزلی می‌تواند نقش بسیار موثری در مسیر تحقق این ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری ایفا کند.

وی، با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری‌های داغستان و آستراخان روسیه، تصریح کرد: با توجه به جایگاه راهبردی و ویژه استان و بندرانزلی در مسیرهای تجاری بین‌المللی بنادر فعال و در حال ساخت در محدوده این شهرستان 10 برابر روسیه ظرفیت دارد و ما می‌توانیم حضور گسترده‌تری در بازار روسیه داشته باشیم.

سعادتی، با اشاره به اینکه کار گروه پیگیری تحقق پروتکل‌های منعقد شده در سفر به داغستان در استانداری تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی موجب گسترش اشتغال در حوزه‌های خدمت‌رسانی، بالارفتن کیفیت و توسعه حمل و نقل عمومی به همراه تنوع‌بخشی به خدمات قابل ارائه به گردشگران استان و در نهایت رونق بیشتر تجارت در منطقه آزاد انزلی می‌شود.

وی، با تصریح بر اینکه تمام مدیران استان مکلف به همکاری با منطقه آزاد انزلی و قطب اقتصادی استان هستند، یادآور شد: با عنایت به تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس جمهور به مدیران عامل مناطق آزاد، امیدواریم با همدلی بتوانیم حداکثر بهره‌برداری ممکن را از ظرفیت‌های این منطقه در مسیر توسعه استان و ایران اسلامی به عمل آوریم.

ا‌نتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول