اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبارزه بیولوژیک علیه آفات در 630 هکتار از اراضی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات مبارزه بیولوژیکی علیه آفات برگ‌خوار و میوه‌خوار گوجه فرنگی به وسیله دو نوع زنبور براکون و تریکوگراما در سطح 630 هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی استان اجرایی شده است.

مبارزه بیولوژیک علیه آفات در  630 هکتار از اراضی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، پرویز ترابی گفت: از این میزان سطح، 600 هکتار مربوط به پارسیان و 30 هکتار دیگر نیز در شهرستان حاجی‌آباد اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان طرح، این میزان به ۳ هزار هکتار می‌رسد.
به گفته ترابی، مبارزه بیولوژیک از سال زراعی 88 - 89 در استان آغاز شده و با توجه به تولید خارج از فصل حدود 15 هزار هکتار گوجه فرنگی و استقبال کشاورزان به تولید محصول سالم، این امر به تدریج به عنوان یک روش مطمئن و سازگار با محیط زیست مورد استفاده بهره‌برداران قرار گرفته است.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف سموم نباتی، دفع آفات با استفاده از دشمن طبیعی آنها، جلوگیری از مقاوم شدن آفات به سموم و همچنین تولید محصول سالم عنوان کرد.
کنترل بیولوژیکی کرم گوجه فرنگی با دو عامل بیولوژیک زنبور تریکوگراما و زنبور براکون انجام می‌شود و در مزارعی که برای این منظور انتخاب می‌شوند پس از رهاسازی زنبورها استفاده از سموم آفت‌کش ممنوع است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول