اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

اجرای برنامه مبارزه تلفیقی با آفات در اراضی زراعی و باغی قم

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم گفت: در راستای تولید محصول سالم پنج هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی و باغی قم زیر پوشش برنامه مبارزه تلفیقی با آفات قرار گرفت.

اجرای برنامه مبارزه تلفیقی با آفات در اراضی زراعی و باغی قم

محمد تقی سجادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با تشریح عملکرد سال 90 معاونت بهبود تولیدات گیاهی اظهار داشت: در سال گذشته طرح پنج ساله مبارزه تلفیقی با آفات به منظور تولید محصولات مختلف کشاورزی با مصرف کنترل و بهینه سموم آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال نخست این طرح پنج هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان زیر کشت این محصولات قرار گرفت که اولویت تولید این محصولات با تولیدات گلخانه‌ای و سبزی‌ها است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم به صدور مجوز 12 کلینیک گیاه پزشکی توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: این کلینیک‌ها به منظور رصد کردن آفات گیاهی، باغی و زراعی، ردیابی و مبارزه با آفات و همچنین کنترل بهتر نسبت به مصرف سم کشاورزی فعالیت می‌کنند.

سجادی تصریح کرد: در حال حاضر 14 شرکت در سطح استان فعال هستند که به منظور ارتقای ضریب مکانیزاسیون استان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در راستای اجرای برنامه‌های کشاورزی حفاظتی با هدف بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک استان، هشت هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش این برنامه قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: در راستای ارتقا ضریب مکانیزاسیون و توسعه خاک ورزی حفاظتی 150 دستگاه دنباله بند، بیش از 45 دستگاه تراکتور و دو دستگاه کمباین جدید طبق ضوابط در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول