اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه‌های اداره کل هواشناسی فارس به کشاورزان

انجام یخ آب زمستانه برای مبارزه با آفات/ زهکش‌ها در مزارع گندم باز شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه روزهای پایانی هفته بارش‌های مناسب و قابل ملاحظه‌ای در استان رخ می‌دهد، گفت: انجام یخ‌آب زمستانه برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغ‌ها توصیه می‌شود.

انجام یخ آب زمستانه برای مبارزه با آفات/ زهکش‌ها در مزارع گندم باز شود
عبدالکریم جامع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: توصیه می‌شود در مناطقی از این استان که کشاورزان اقدام به کوددهی در زمان کشت نکرده و محصول آنان هنوز وارد مرحله فنولوژی (ساقه‌دهی) نشده فرصت مناسبی برای دادن کود سرک است.

جامع افزود: همچنین بر اساس توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با خروج این سامانه از استان فارس توده هوای سرد به ویژه در مناطق مرکزی، شمال و شرقی حکمفرما می‌شود که در این زمینه انجام یخ‌آب زمستانه برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغ‌ها توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل افت شدید دما در این مناطق، سرمازدگی محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست و کشاورزان در این راستا تمهیدات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان داشت: همچنین باز کردن زهکش مزارع گندم آبی ضروری بوده تا از خفگی محصول جلوگیری شود.

به گزارش فارس، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و محاسبات عددی بیانگر نفوذ تدریجی سامانه بارش‌زای به نسبت فعالی از اواخر وقت امروز پنج‌شنبه از سمت غرب به فارس است.

این سامانه باعث می‌شود در بخش‌های غربی، شمالی و مرکزی و با شدت کمتر در جنوب این استان شاهد بارش باران و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید باشیم.

انتهای پیام/ح20/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول