اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 200 دوچرخه‌سوار زنجانی

همایش دوچرخه‌سواری همزمان با سالگرد ارتحال امام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، همایش دوچرخه‌سواری با حضور 200 ورزشکار در زنجان برگزار می‌شود.

همایش دوچرخه‌سواری همزمان با سالگرد ارتحال امام برگزار می‌شود

مرتضی مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همایش بزرگ دوچرخه‌سواران از سوی کانون شهید مصطفی خمینی در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش از مسجد 14 معصوم(ع) زنجان آغاز می‌شود، افزود: دوچرخه‌سواران پس از طی مسیر تا مزار شهدای پایین زنجان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) حضور می‌یابند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از برگزاری طرح تلاوت نور در 680 مرکز طرح تلاوت نور استان زنجان همزمان با 14 خرداد خبر داد و افزود: ثواب این تلاوت‌ها به روح ملکوتی امام خمینی(ره) هدیه می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان است، افزود: احسان شربت از برنامه‌های این ایستگاه‌های صلواتی است.

مقدمی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت‌نامه الهی و سیاسی امام خمینی(ره) یادآور شد: این مسابقه همزمان با 14 خرداد از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

وی از تولید و پوشش مراسم‌های مختلف خبری همزمان با 14 و 15 خرداد از سوی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به منظور بزرگداشت امام خمینی(ره) پوشش داده می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روحیه و منش مردمی امام خمینی(ره) یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های وی محسوب می‌شود، افزود: امام خمینی(ره) با این ویژگی منحصر به فرد توانست قلب‌ها را تسخیر کند.

وی با اشاره به روحیه مذهبی خاص امام خمینی(ره) یادآور شد: این ویژگی امام موجب شده بود تا وی به عنوان ولایت فقیه در هدایت جامعه نقش موثری ایفا کند.

مقدمی با بیان اینکه همه مردم ایران در زمان مبارزات علیه رژیم پهلوی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره) به عنوان ولی جامعه اطاعت می‌کردند، افزود: مردم عشق به امام خمینی(ره) را در خود احساس می‌کردند.

وی بر ضرورت توجه به سیره عملی امام خمینی(ره) در جامعه تاکید کرد و افزود: باید جوانان و نسل جوان جامعه را با سیره عملی امام آشنا کرد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه زندگی ساده امام خمینی(ره) به عنوان پیشوای مسلمانان جهان باید الگوی مسئولان و مردم باشد، تصریح کرد: ضروری است ساده زیستی امام در جامعه عملی شود.

وی با اشاره به اینکه سیره عملی امام خمینی(ره) در عرصه‌های مختلف مغفول مانده است، افزود: باید این سیره در بین نسل جوان به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول