اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی:

برگزاری سالگرد ارتحال مرور مکتب امام است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) فرصتی برای مرور مجدد حافظه تاریخی ما و مرور مکتب امام است.

برگزاری سالگرد ارتحال مرور مکتب امام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام ارتحال امام باید به ابعاد مکتب امام راحل(ره) بیشتر پرداخته شود و بیش از پیش مکتب، راه و خط امام برای جوانان معرفی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه مکتب امام تفسیر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است، افزود: کماکان جامعه اسلامی در سراسر جهان هنوز هم تشنه معارف زیبا، دلنشین و زلال اسلام هستند، آن هم همان اسلام ناب محمدی(ص) که در عصر حاضر همه جهانیان اعم از دوست و دشمن به این معترف هستند که احیاگر این اسلام حضرت امام خمینی(ره) هستند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام آزادی، مقاومت، کفر ستیزی، عزت، مردانگی، پیشرفت، اداره صحیح بشر توأم با پیشرفت ملت‌ها، برقراری حقوق بشر بودند و امام احیاگر چنین اسلامی شدند.

وی یادآور شد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی قرن‌ها تلاش کرده بودند تا اثبات کنند دین مانع پیشرفت و توسعه کشورها است و سعی بر این داشتند که دین را یک مسئله شخصی جلوه دهند که ربطی به تعاملات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ندارد بلکه یک امر شخصی است، لیکن حضرت امام(ره) ثابت کرده و فرمودند که دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی توضیح داد: امام راحل(ره) با این فرموده خود اعلام کردند که ما برای اداره کشورمان با دین حرف می‌زنیم و عمل می‌کنیم، نظام ما جمهوری اسلامی است، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، اما هنوز دنیا این را نفهمیده و نمی‌فهمند که این خط امام(ره) چه تحول عظیمی ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: هر سال در آستانه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) سوالاتی از جمله؛ آیا ما در حد امام راحل(ره) هستیم، آیا مکتب امام در جامعه ما مکتب قالب است، آیا انقلاب امام صادر شده و گسترش پیدا کرده است، آیا انقلاب اسلامی فراگیر شده است یا نه، مطرح می‌شود.

یوسعفلی‌زاده ادامه داد: انقلاب امام خمینی(ره) پرشتاب به پیش می‌رود و صدور انقلاب اسلامی در جهان موج و اوج گرفته است چرا که ما رای آوردن اسلام گرایان در مصر را که نوید مبارزه با دیکتاتورها است را می‌بینیم.

وی اظهار داشت: انقلابیون جهان هر جا حرکتی انجام می‌دهند، امام خمینی(ره) مظهر ظلم‌ستیزی آنها است.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه امام راحل(ره) یک حقیقت زنده و جاوید هستند، گفت: کسی نمی‌تواند مکتب و راه امام خمینی(ره) را پاک کند و نشانه هم این است که حتی مخالفان امام هم او را دوست دارند.

* ارتباط برقرارکردن با آمریکا کج راهه است

وی تصریح کرد: اگر اشخاصی در داخل کشور دم از ارتباط با آمریکا را می‌زنند و مدعی هستند که دوران انقلابی‌گری گذشته است و نباید ما تافته جدا بافته باشیم و نباید نافرمانی کنیم و کوتاه بیاییم و دانش هسته‌ای خود را پس بدهیم، این‌ها در خط امام نیستند حال اگر در هر درجه‌ای هم که باشند از خط، راه و مکتب امام(ره) جدا و منحرف شده‌اند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه کج راهه در مکتب امام وجود ندارد، گفت: در مکتب امام(ره) خستگی، افسردگی و پشیمانی از راه رفته وجود ندارد.

وی تاکید کرد: افرادی که در داخل نسبت به برخی از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه می‌آیند، در خط امام نیستند چون مکتب امام، مکتب ایثار و از خود گذشتی است.

* نافرمانی از فرامین رهبر، نافرمانی از امام زمان(عج) است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی اظهار کرد: افرادی که در مقابل رهبر معظم انقلاب گردن کلفتی و نافرمانی می‌کنند، در حضور امام زمان(عج) هم نافرمانی خواهند کرد.

یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: بهترین و اهل‌ترین فردی که می‌تواند این مکتب را زنده نگاه دارد، ولی فقیه و نماینده امام زمان(عج) است که هم‌اکنون مقام معظم رهبری این مسئولیت را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: برخی افراد رهبر را نمی‌پذیرند مثل دوران صدر اسلام که امام علی(ع) را به ولایت قبول نداشتند، این افراد در اوهام خود به سر می‌برند و بیست و چند سال است که گیر کرده‌اند.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی با بیان اینکه مکتب امام، مکتب حمایت از ولایت فقیه است، گفت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، امام نفرموده‌اند که پشتیبان من باشید بلکه فرموده‌اند پشتیبان ولی فقیه باشید، حال ولی فقیه هر کسی که باشد اطاعت از ایشان واجب است.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام ارتحال امام خمینی(ره) در خراسان‌شمالی اظهار داشت: حدود 8 هزار نفر از این استان به مرقد مطهر امام راحل(ره) اعزام می‌شوند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین در همین ایام 50 عنوان برنامه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول