اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد

اختصاص 40 میلیارد تومان تسهیلات ذخیره‌سازی کالا در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از اختصاص40 میلیارد تومان تسهیلات ذخیره‌سازی کالا در مازندران خبر داد.

اختصاص 40 میلیارد تومان تسهیلات ذخیره‌سازی کالا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: تشکل‌ها را باید تقویت و از حالت انحصاری خارج‌کنیم.

وی با بیان اینکه از منابع موجود بانک‌های استان، 40 میلیارد تومان تسهیلات با سود پایین در اختیار مباشران ذخیره‌سازی برخی از کالاها پرداخت می‌شود، ابراز داشت: در ذخیره‌سازی از توان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و مباشران در امر ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز باید استفاده شود.

هاشم‌پور افزود: با شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی استانداری برای جبران ضرر و زیان احتمالی که به مباشران و اتحادیه وارد می‌شود حداقل مبلغ 15 درصد کالاهای ذخیره شده به این واحدها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برای ثبات قیمت، تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت بر وضعیت بازار در مراحل مختلف تامین و توزیع قیمت، ایجاد بستر مناسب برای تامین نیازهای عمومی، جلوگیری و کاهش فرصت طلبی از شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: ارز مورد نیاز برای عرضه کالاها به نرخ ارز مرجع 12 هزار و  260 میلیارد ریال با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت است.

هاشم‌پور به ذخیره‌سازی برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز، تخم مرغ، کنجاله، سویا، جو، ذرت و حبوبات در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته برای ذخیره سازی مرکبات یک میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

این مسئول با اعلام اینکه روزانه حدود 2 هزار تن شیر در استان تولید می‌شود، متذکر شد: حدود هزار تن شیر روزانه به استان وارد می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول