اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بیرجند خبر داد

پرداخت 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار به کشاورزان بیرجندی

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند گفت: کشاورزانی که تمایل به آبیاری تحت فشار داشته باشند جهادکشاورزی آمادگی دارد تا 85 درصد هزینه این طرح را تأمین کند.

پرداخت 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار به کشاورزان بیرجندی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید کارگروه توسعه بخش کشاورزی از پروژه‌های اجرا شده این بخش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه آبیاری تحت فشار اعتبارات کلانی از سوی دولت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: کشاورزانی که تمایل به آبیاری تحت فشار داشته باشند جهادکشاورزی آمادگی دارد تا 85 درصد هزینه این طرح را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به کشاورزان متقاضی بالای 2.5 هکتار زمین تعلق می‌گیرد، گفت: این طرح برای خرده مالکان به دلیل هزینه سرمایه‌گذاری بالا و سوددهی پایین توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سال جاری تصریح کرد: در زمینه توسعه بخش کشاورزی در سال جاری فرصت خوبی فراهم شده تا کسانی که تمایل به کار اعم از بیکار و فارغ‌التحصیلان این بخش داشته باشند در یکی از 63 مورد فعالیتی که روی سایت وزارت کار قرار گرفته درخواست تسهیلات کنند.

نوفرستی ادامه داد: در صورتی که درخواست تسهیلات افراد توجیه اقتصادی داشته باشد منابع در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا در فعالیت مورد نظر خود کار کنند.

وی ادامه داد: در سال 91 فضای مناسبی به لحاظ اعتبارات کم بهره در بیرجند فراهم شده است که باید به نحو مطلوب از آنها برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کنیم.

در ادامه اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی بیرجند از دو قنات موقوفه واقع در دشت شهاباد بجد و طرح یکپارچه‌سازی اراضی شوکت‌آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول