اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران:

بازماندگان از آزمون‌های دکترا حق استفاده از بورسیه را ندارند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران گفت: افراد بازمانده از آزمون‌های دکترا حق استفاده از بورسیه دولتی را ندارند، وزارت علوم نظارت بیشتری بر روند بورسیه و جذب اعضای هیئت علمی داشته باشند.

بازماندگان از آزمون‌های دکترا حق استفاده از بورسیه را ندارند

حسین شهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر گفت: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در سازندگی و آبادانی کشور داشته و در واقع نخبگان و مدیران آینده جامعه توسط آنها پرورش می‌یابند.

وی تصریح کرد: به این دلیل برای رسیدن به الگوی اسلامی ایرانی و ایران 1404 و کشوری پیشرفته و تربیت افرادی شایسته نیازمند اساتیدی عالم، متدین، عامل و پاک در مراکز آموزش عالی و به ویژه دانشگاه‌های مادر دولتی هستیم که خود باید مبرا از هرگونه فساد باشند.  

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران تصریح کرد: با وجود چنین حساسیت بالا در جایگاه هیئت علمی بعضاً شاهد هستیم که در بعضی از مراکز دولتی و مادر دانشگاهی، روابط بر ضوابط ترجیح داده شده و با قانونی جلوه دادن جذب اعضای هیئت علمی و بورسیه بعضی از اشخاص نزدیک به مسئولان دانشگاه و یا کشور، حقوق افراد شایسته‌ای که متقاضی عضویت در هیئت علمی دانشگاه هستند را ضایع می‌کنند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است این جذب‌ها قانونی باشد اما مطمئناً نامشروع خواهد بود.

این فعال دانشجویی گفت: مشاهده شده است که افراد نزدیک به بعضی از مسئولان با مدرک کارشناسی ارشد به عضویت هیئت علمی دانشگاه مادر دولتی درآمده و یا با این مدرک به وسیله ارتباط نزدیک با مسئولان از دانشگاه نیمه دولتی نه چندان معتبر به یک دانشگاه بزرگ دولتی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: این در حالی‌که به صورت عادی توانایی قبولی در آزمون‌های سراسری دکترا را نداشته و ندارند و به‌واسطه بورسیه دانشگاه به راحتی فرصت تحصیل در مقطع دکترا در همان دانشگاه بزرگ و یا دیگر دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را پیدا می‌کنند.

شهری ابراز داشت: این در حالی است که در همان رشته افراد متدین و کوشایی هستند که با تلاش خود از بهترین دانشگاه‌های کشور با معدل بالا در مقطع دکترا فارغ التحصیل و یا دانشجوی دکترا هستند، ولی حتی شاید امکان فعالیت آنها در هیئت علمی دانشگاهی همانند پیام نور فراهم نشود چه برسد به یک دانشگاه مادر و بزرگ دولتی .

این فعال دانشجویی دانشگاه مازندران در پایان با بیان اینکه بعضی از سرپرستان و روسای دانشگاه‌ها جذب هیئت علمی و کارمندان را ابزاری برای معامله و منافع شخصی قرار می‌دهند، اضافه کرد: انتظار بر حق این است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راس آن وزیر، هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان بازرسی قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی، نظارت خود را بر روند جذب اعضای هیئت علمی و بورسیه تحصیلی در بعضی از دانشگاه‌های خاص تشدید کرده و مانع چنین فسادهایی شوند.

وی در پایان اذعان داشت: انحراف در دانشگاه می‌تواند به مراتب بدتر از اختلاس‌های چند هزار میلیاردی باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول