اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم خلخال در مجلس:

شعبه‌ای از دانشگاه محقق اردبیلی باید در خلخال راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم گفت: پیگیر هستیم تا شعبه‌ای از دانشگاه محقق اردبیلی در شهرستان خلخال راه‌اندازی شود تا علاقمندان به رشته‌های مختلف بتوانند در این منطقه به شکل بومی تحصیل کنند.

شعبه‌ای از دانشگاه محقق اردبیلی باید در خلخال راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از زحمات نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس هشتم در خلخال اظهار داشت: بعد از انتخابات تعامل خوبی بین دو نماینده فعلی و مجلس نهم این منطقه برای پیگیری مشکلات و رفع تنگناها برقرار شده به طوری که ما چند بار برای پیگیری برخی از پروژه‌های اجرایی و عمرانی در کنار هم درخواست‌ها و مطالبات مردم منطقه را مطرح کرده و پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه سنگینی که مردم سال‌های گذشته بر گردن بشیر خالقی گذاشته بودند این بار بر عهده بنده است تا به عنوان خادم مردم پیگیر مسائل و مشکلات شهرستان باشیم.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم یادآور شد: این وظیفه الهی است و نماینده مجلس هشتم این منطقه با تمام تلاش که آثار آن نیز مستند و مکتوب است سعی کرد در جایگاه نمایندگی مردم به وظیفه خود عمل کند که امیدواریم بقیه کارها نیز با پیگیری و برنامه‌ریزی مطلوب در مجلس نهم انجام شود.

جعفری بنه به مهمترین پروژه‌های خلخال و کوثر اشاره کرد و بیان داشت: ما پروژه‌هایی نظیر راه کلور ـ دررام، بیمارستان کوثر، دانشکده علوم پزشکی خلخال، درمانگاه کلور، سد کوثر و تجهیز درمانگاه هشتجین را به جد پیگیری می‌کنیم و در تلاش هستیم تا در یک زمان‌بندی مشخص هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها که به همت خالقی ردیف اعتبار مستقل گرفته است تکمیل شده و پایان یابد.

وی گفت: با تکمیل این پروژه‌ها خلخال از بن بست حقیقی نجات یافته و بسیاری از مشکلات اهالی در مراجعه مکرر به مرکز استان پایان یافته و یک خط ارتباطی مناسب بین خلخال با مرکز کشور نیز فراهم می‌آید.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم به تعطیلی عملیات احداث سد کوثر اشاره کرد و افزود: تعطیلی عملیات اجرایی این سد می‌تواند ضایعات جبران‌ناپذیری را برای کشاورزان و زارعان پایین دست سد کوثر به همراه داشته باشد.

جعفری‌بنه خاطرنشان کرد: درمانگاه هشتجین از امکانات مناسبی برخوردار نیست و به لحاظ نیاز مردم هشتجین باید این درمانگاه امکانات قابل توجهی را داشته باشد تا به مشکلات مردم به جد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی کارخانه سیمان الماس خلخال نیز مشکل مهندسی آن است که تلاش می‌شود با پیگیری از طریق وزارت هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شده تا هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل عملیات کارخانه سیمان در این شهرستان باشیم.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم به پیگیری خود در مورد تکمیل سد سجن و پلنگاه در شاهرود خلخال، تکمیل خط انتقال سد بفراجرد، خط انتقال آب زرج‌آباد و همچنین خط انتقال به روستاهای کوثر و تکمیل سد هشتجین اشاره کرد و گفت: با سرعت موارد مختلف توسعه خلخال در مجلس نهم پیگیری می‌شود.

جعفری بنه یادآور شد: باید تلاش کنیم که سرمایه‌گذار در بخش صنعت و گردشگری راغب به حضور بوده و با ساخت جاده جایگزین سد کوثر توسعه صنایع تبدیلی و لبنی را در این شهرستان با امکان دسترسی به روستاهای همجوار فراهم کنیم.

وی از مسئولان اجرایی شهرستان خواست تا با همدلی بیشتر تنها به فکر پیشرفت و خدمت مضاعف بوده و فرصت خدمتگزاری را غنیمت بدارند و در کنار آن از شهرداری نیز انتظار می‌رود ورودی‌های شهر را به شکل مناسب و آراسته برای مهمانان تابستانی آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار شهرستان خلخال نیز به برخی از خصوصیات اخلاقی بشیر خالقی به ویژه صداقت و اخلاص در عمل اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت در کشور اسلامی طعمه نیست بلکه ادای وظیفه در ساحت مقدس الهی و کسب رضای مردم همسو با کسب رضای الهی است که نماینده مجلس هشتم این شهرستان تلاش کرد در چهار سال فرصت نمایندگی با تواضع و فروتنی و جدیت در ارتقا و توسعه خلخال از هیچ کوششی دریغ نکند.

ذبیح‌الله عبداللهی تنها راه پیشبرد امور در این منطقه را وحدت و همدلی مسئولان و کنار گذاشتن هر گونه اختلاف شخصی، حزبی و جناحی توصیف کرد و گفت: منطقه‌ای توسعه نمی‌یابد مگر با رعایت دو اصل اخلاق اسلامی و وحدت جمعی که رسیدن به آن باید در دستور کار همگان باشد.

در این مراسم نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس هشتم نیز در سخنانی بیان داشت: افتخار می‌کنم که با احساس وظیفه در خدمت مردم خلخال و کوثر بوده‌ام و با صداقت و ساده‌زیستی سعی کردم خدمتگزاری بی‌ادعا باشم و هرگز نیز به دنبال منافع شخصی نبوده و تمام فرصت را برای خدمت به این مردم غنیمت شمردم.

بشیر خالقی گفت: کار کردن برای رضای بندگان الهی خستگی و ناراحتی بر نمی‌تابد و شایسته است از مرحوم حجت‌الاسلام سید مطهر کاظمی نماینده سابق مردم خلخال در مجلس یادی نیک کنیم که با وحدت و همدلی سعی داشت خلخال را روزی به قطب دانشگاهی کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان با اهدای لوح و هدایایی از زحمات چهار ساله بشیر خالقی نماینده مردم این خطه در مجلس هشتم تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول