اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افزایش فضای آموزشی صورت گرفت

اجرای 20 پروژه عمرانی در دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: در سال گذشته 20 پروژه عمرانی با حداقل 60 هزار متر مربع زیربنا و 10 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است.

اجرای 20 پروژه عمرانی در دانشگاه کردستان

جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این پروژه‌ها در شهریورماه سال گذشته با راه‌اندازی بیش از 20 هزار متر مربع ساختمان جدید، 4 هزار متر مربع فاز 2 دانشگاه و احداث خوابگاه و ساختمان‌های بزرگ و کوچک بوده است.

امینی همچنین کلنگ‌زنی 4 پروژه از جمله ساختمان 25 کلاسه با زیربنای 4 هزار متر مربع، یک باب خوابگاه با زیربنای 3 هزار متر مربع، احداث دانشکده صنعت و معدن با زیربنای 5 هزار متر مربع و افزایش ساختمان مرکزی با 2 هزار متر مربع برای سال آینده را از دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه در طول سال‌جاری عنوان کرد.

وی افزود: مجموعه سایت اصلی دانشگاه کردستان 103 هکتار وسعت دارد که هنوز جامعیت کامل میان دانشکده‌های مختلف و ساختمان‌های جدید وجود ندارد.

به گفته امینی، کوهپایه بودن محل 103 هکتاری سایت اصلی دانشگاه یکی از مشکلاتی است که دسترسی به دانشکده‌ها و توسعه فیبرنوری، گاز و برق و افزایش زیباسازی میان مجموعه کند پیش می‌رود.

برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی در دانشگاه

امینی به راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشجویی در سال گذشته اشاره کرد و برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی، مشاوره ازدواج، روابط دختر و پسر،  بررسی مشکلات روانی و عاطفی دانشجویان و... را از اهداف این مرکز عنوان کرد.

وی افزود: موفق‌ترین بخش این مرکز برگزاری کارگاه‌های ویژه پیشگیری از مواد‌مخدر در سطح دانشگاه بوده که نتیجه بسیار خوبی داشته و آسیب‌های جدی مواد‌‌مخدر را در سطح دانشگاه کاهش داده است.

وی عنوان کرد: آسیب‌های مواد‌مخدر در دانشگاه کردستان در سطح بسیار کمی است و تلاش ما رسیدن به صفر و پاک شدن مجموعه است که در این راستا از خود دانشجویان به‌عنوان مربی در سطح دانشگاه و خوابگاه استفاده می‌کنیم.

پس‌انداز و سرمایه‌گذاری سلامتی

امینی فعالیت‌های بخش تربیت‌بدنی را مکمل فعالیت‌های مرکز مشاوره و تلاش در راستای عاری شدن فضای دانشگاه از موادمخدر خواند و گفت: هدف ما ایجاد تحرک و فعالیت بیشتر میان دانشجویان و تخلیه انرژی آنان برای جلوگیری از هرگونه انحرافی است.

به گفته وی، تحرک و فعالیت‌های بدنی در میان دانشجویان ما در سطح بسیار کمی است و دخترها امروز اگر در سن 35 و 40 سالگی دچار پوکی استخوان، فرسودگی زودهنگام و پیری زودرس می‌شوند نتیجه عدم تحرک و زندگی ماشینی است.

وی افزود: تلاش ما در بخش تربیت‌بدنی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری سلامتی است که از طریق فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای گسترش ورزش‌های همگانی و قهرمانی و نیز ایجاد اتاق تندرستی در خوابگاه‌هاست.

امینی به کسب مقام‌های مختلف دانشجویان در رشته‌های شنا، تکواندو و... نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول