اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده کاروان دو عاشقان حسینی زائران خمینی خبر داد

اعزام 900 پیاده دانشگاه افسری به مرقد امام

خبرگزاری فارس: فرمانده کاروان دو امدادی عاشقان حسینی، زائران خمینی(ره) گفت: 900 نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امیرالمومنین(ع) اصفهان به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

اعزام 900 پیاده دانشگاه افسری به مرقد امام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی طباطبایی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست ‌و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دانشگاه امیرالمومنین اصفهان دانشگاه افسری در سه رده رزمی، توپخانه، نیروی پیاده نظام، مهندسی فنی، رزمی و تکاور دارد، اظهار داشت: مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمؤمنین یک مجموعه فعال و جوان است که به مدت 18 سال کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی، زائران خمینی را تشکیل و تا مرقد مطهر امام خمینی(ره) پیاده حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این حرکت می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود به جنگ نرم با دشمن باشد، افزود: 10 خردادماه محل گلستان شهدای اصفهان اعزام پیاده‌نظام از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود.

فرمانده کاروان دو امدادی عاشقان حسینی، زائران خمینی(ره) تصریح کرد: این کاروان از سال 84 اعزام پیاده را با 200 نفر آغاز کرد و اکنون پس از گذشت شش سال این تعداد به 900 نفر رسیده است.

وی بیان داشت: پس از بدرقه این کاروان در گلستان شهدا و حضور در میدان امام حسین(ع) مسیر زینبیه اصفهان و نیز از ده‌ها شهر و روستای استان‌های اصفهان عبور و پس از گذر از قم و تهران به مسافت 700 کیلومتر به مدت چهار روز، عصر روز شنبه 13 خردادماه به مرقد مطهر می‌رسند.

طباطبایی اضافه کرد: در مسیر پیاده‌نظام این کاروان با کاروان 96 شهدای گمنام در کاشان و قم تقارن پیدا می‌کنند که با شرکت در مراسم مشترک به مرقد می‌روند.

فرمانده کاروان دو امدادی عاشقان حسینی، زائران خمینی با بیان اینکه در طول مسیر بازدید از 72 خانواده شهدا و نیز غبارروبی و حضور در گلستان‌های شهدای روستاها و شهرها مدنظر است، افزود: ختم قرآن کریم و صلوات به نیت سلامتی امام زمان(عج) از دیگر برنامه‌های این کاروان است.

وی هم‌چنین از دیدار با آیات عظام ناصری در شاهین‌شهر، نمازی در کاشان و مصباح‌یزدی در قم خبر داد و گفت: در قم پس از توقف کوتاه از کارگاه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) بازدید داریم.

طباطبایی اضافه کرد: حضور در صبحگاه مشترک سپاه علی‌ بن ‌ابیطالب(ع) به نشانه نمایش اقتدار کاروان، شرکت در نماز جمعه قم از دیگر برنامه‌های این کاروان اعزامی است.

وی با تاکید به اینکه 26 یگان فارغ‌التحصیل و نیز برخی از فارغ‌التحصیلان جزایر سه‌گانه برای حضور در این کاروان متقاضی بودند، تصریح کرد: سال جاری استقبال خوبی از سوی دانشجویان این دانشگاه از این مراسم شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول