اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهید بهشتی:

جرم‌شناسی از چارچوب دانشگاه‌های کشور خارج شده است

خبرگزاری فارس: استاد جرم‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: جرم‌شناسی از چارچوب دانشگاه‌های کشور بیرون رفته و وارد جامعه شده است.

جرم‌شناسی از چارچوب دانشگاه‌های کشور خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌حسین نجفی‌ابرندآبادی شامگاه شنبه در آیین افتتاح انجمن جرم شناسی مرکز کرمان در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: در سال‌های اخیر جرم‌شناسی و رشته‌های مرتبط با آن جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه جرم‌شناسی مبنای علمی و مشروعیت قانونی دارد، افزود: با کمک دانشگاه‌ها می‌توانیم مبنای علمی و عملی در زمینه پیشگیری از جرم و اصلاح جرم پیدا کنیم.

نجفی‌ابرندآبادی از گسترش رشته جرم‌شناسی در مقطع دکترا در کشور خبر داد و بیان داشت: دانشجویانی که در این رشته تربیت شده‌اند با شجاعت خود را استاد جرم‌شناسی معرفی می‌کنند.

وی ابراز داشت: ما باید نمود بارز جرم‌شناسی و تعلیمات جرم‌شناسی را در قوانین خودمان مشاهده کنیم.

نجفی‌ابرندآبادی عنوان کرد: قانون مجازات ایران اگرچه مبنا و روح آن از نظام حقوقی کشور دیگری گرفته شده، اما در این قانون آورده‌های جرم‌شناسی قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: جرم‌شناسی از چارچوب دانشگاه‌های کشور بیرون رفته و وارد جامعه شده است.

نجفی‌ابرندآبادی راه‌اندازی معاونت پیشگیری از جرم در نیروی انتظامی و برگزاری از همایش‌های جرم‌شناسی را از مهم‌ترین دستاوردهای ورود رشته جرم‌شناسی به جامعه برشمرد.

وی همکاری انجمن ایرانی جرم‌شناسی با قضات را فرصتی مغتنم شمرد و ابراز داشت: اگر پلیس زمینه‌های لازم مانند گفت‌وگو با زندانیان را برای ما فراهم نکند، نمی‌توانیم در انجمن موفق عمل کنیم.

نجفی‌ابرندآبادی بر ثبات عمل در انجمن جرم‌شناسی تأکید کرد و افزود: برگزاری همایش‌های سالانه پیشگیری از جرم در زمینه پیشبرد اهداف این انجمن مؤثر است.     

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول