اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بانوان بسیج دانشجویی استان قم:

900 دانشجوی دختر در دانشگاه قم معتکف می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول بانوان بسیج دانشجویی استان قم از حضور 900 دانشجوی دختر در مراسم اعتکاف دانشجویی در دانشگاه قم خبر داد.

900 دانشجوی دختر در دانشگاه قم معتکف می‌شوند

نرگس چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نزدیک شدن به ایام‌البیض و برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد سراسر کشور اظهار داشت: در این مراسم 900 دانشجوی دختر از دانشگاه‌های استان قم شرکت خواهند داشت که برنامه‌های خاصی برای آنان ترتیب داده شده است.

وی ادامه داد: در برگزاری مراسم اعتکاف تنها به مسائل عبادی پرداخته نمی‌شود، بلکه مسائلی مانند طرح‌های معرفتی و عقیدتی در برنامه‌های این مراسم در نظر گرفته شده تا دانشجویان با دست پر اعتکاف را ترک کنند.

مسئول بانوان بسیج دانشجویی استان قم ابراز داشت: در این مراسم دانشجویان با شرکت در حلقه‌های معرفتی که در جریان مراسم اعتکاف تشکیل می‌شود و استفاده از سخنرانان متبحر در این زمینه، معرفت را با عبادت همراه خواهند کرد.

وی گفت: به منظور استفاده از فرصت اعتکاف برای عمق بخشیدن به بینش مذهبی دانشجویان در مراسم اعتکاف، مبلغان زن در میان معتکفان حضور پیدا کرده و شبهات و پرسش‌های عقیدتی آنان را پاسخ خواهند داد.

چگینی با اشاره به اینکه این مراسم در مسجد دانشگاه قم برگزار می‌شود ابراز داشت: دانشجویان پسر به‌ طور مستقل برنامه اعتکافی در مسجد مقدس جمکران خواهند داشت.

وی با اشاره به همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی در موضوع اعتکاف خاطر نشان کرد: سهمیه‌ای که به صورت خاص به اعضای شورای بسیج اختصاص یافته، 50 نفر بوده است.

مسئول بانوان بسیج دانشجویی استان قم افزود: در دانشگاه‌هایی که نهاد نداشته‌اند، موضوع اعتکاف توسط معاونت فرهنگی دانشگاه پیگیری شده است.

وی با اشاره به ایجاد آمادگی در بسیج دانشجویی به منظور ارائه خدمات گوناگون به معتکفان اضافه کرد: کارگروه‌هایی در بسیج دانشجویی به‌منظور پربار کردن مراسم معنوی اعتکاف تشکیل شده که کارگروه خدماتی و فرهنگی از جمله آنها است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول