اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور گرامیداشت شهدای عملیات طریق‌القدس

یادمان شهدای چذابه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره عملیات آزادسازی بستان و عملیات طریق القدس، یادمان شهدای چذابه برگزار شد.

یادمان شهدای چذابه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره عملیات آزادسازی بستان و عملیات طریق‌القدس، یادمان شهدای چذابه ظهر امروز با حضور فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در جنوب غرب و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.

ساخت یادمان شهدای چذابه از سال 89 آغاز شد. برای احداث این یادمان شامل بخش‌های اداری، خدماتی و رفاهی 15 میلیارد اعتبار صرف شده است و کاروان‌های راهیان نور و زائران عتبات امکان استفاده از این محل را دارند. همچنین این محل از 11 سال پیش آرامگاه هشت شهید گمنام است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در جنوب غرب در آیین افتتاح یادمان شهدای چذابه با اشاره به سوم خرداد، سالروز آزادسازی و حماسه خرمشهر گفت: مقاومت رزمندگان مقابل کفر در دفاع مقدس باید همیشه زنده نگهداشته شود، در حالی که دشمنان به دنبال این هستند که جامعه این ارزش‌ها را فراموش کند و به یاد نیاورند که در طول دفاع مقدس چگونه اسلام ناب محمدی (ص) زنده نگهداشته شد.

امیر سیدعلی مهرابی با بیان اینکه امروز شاهد سربلندی و اقتدار کشورمان هستیم، افزود: این سربلندی زبانزد مردم آزادیخواه دنیاست و انقلاب‌های دنیا به واسطه انقلاب ملت ما رخ داده است. امروزه دنیا از ما تأسی می‌کند و امید دارد.

وی منطقه چذابه را محل انجام عملیات طریق‌القدس عنوان کرد و گفت: دشمن بعد از اشغال 17 هزار کیلومتر از اراضی ایران، منطقه دشت آزادگان را به تصرف درآورد و تا تپه‌های الله اکبر، حمیدیه و کرخه نور پیش رفت. البته با مقاومت دلیرانه مرزنشینان اعم از جوانان، بانوان و سالخوردگان دشمن نتوانست به هدف خود برسد.

مهرابی افزود: سلسله عملیات کربلا و جنگ‌های نامنظم شهید چمران برنامه‌ریزی دشمن را برای فتح 2 روزه اهواز بر هم ریخت و در پی آن عملیات طریق‌القدس نیز در شمال کرخه انجام و این منطقه را آزاد کرد و دشمن هر چه سعی کرد که این منطقه را بازپس گیرد، این آرزو محقق نشد.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه پیروی از حضرت زینب، پیام‌رسان کربلا بردوش ماست.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول