اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار آذربایجان‌غربی:

یادمان‌های شهدا متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: یادمان‌های شهدای گمنام باید متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود.

یادمان‌های شهدا متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، میرقاسم سید تاجی پیش از ظهر امروز‌ در نشست هماهنگی برنامه‌های ساماندهی مزار شهدای نقده اظهار داشت: ساخت یادمان‌های شهدا مامنی برای دلباختگان و عاشقان شهدا فراهم می‌کند و از این طریق می‌توان فرهنگ شهادت را در میان اقشار مختلف مردم ترویج کرد.

وی یادمان‌های شهر را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر خواند و افزود: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار آن‌ها از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است و در این راستا تلاش کرده و برنامه‌های مناسبی را اجرا کرده است.

سید تاجی ایثار و شهادت را فرهنگی متعالی خواند و تصریح کرد: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی بوده و در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی در ادامه از احداث یادمان شهدای گمنام در پارک لاله نقده خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت خاص نقده از نظر جغرافیایی و بومی و آرام گرفتن سه شهید گمنام در یکی از ارتفاعات تفریحی این شهرستان، مراحل احداث یادمان این شهدا با انجام کارهای کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آغاز می‌شود.

این مسئول وجود شهدای گمنام را برکتی برای هر منطقه دانست و اضافه کرد: احداث یادمان‌های شهدا باید متناسب با فرهنگ و معماری هر شهر و منطقه باشد تا مردم به راحتی بتوانند با این اماکن مقدس مانوس شوند.

وی بر سرعت‌بخشی در آغاز عملیات اجرایی و عمرانی این یادمان تاکید کرد و افزود: طرح اولیه معماری با مشارکت معماران به نام و متخصص و نیز برآورد هزینه و سایر موارد اجرایی آماده شده و در انتظار تامین بودجه و تعیین مجری است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول