اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه:

بیشترین ذخایر قیرطبیعی در مناطق مرزی استان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: بیشترین ذخایر قیرطبیعی در مناطق مرزی استان است.

بیشترین ذخایر قیرطبیعی در مناطق مرزی استان است

 بهروز بادکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت و با هدف ارتقا سطح دانش و صنعت در حوزه قیرطبیعی، کانون هماهنگی دانش و صنعت‌فرآوری قیر طبیعی به پیشنهاد جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تاسیس شده است‌.

بادکو با اشاره به اهداف و برنامه‌های کانون تصریح کرد: شناخت برنامه‌ها و اولویت‌بندی چالش‌ها و ارائه برنامه‌های توسعه صنعت دانش‌بنیان در حوزه قیر طبیعی‌، زمینه‌سازی انتخاب سطح فناوری با شرایط کشور و معادن قیر طبیعی‌، تلاش برای ایجاد حلقه اتصال مراکز تحقیقاتی با بازار و صنعت از جمله اهداف کانون است.

وی تبادل افکار از طریق فعال‌سازی دبیرخانه مرکزی و پایگاه اطلاعاتی کانون، پیگیری و جمع‌بندی نیاز صنعت و ارائه به مراکز ذیربط‌، مستند موانع و چالش‌ها و ارائه راهکارها در چرخه تولید و فرآوری قیر طبیعی در صنایع تدوین برنامه‌های کوتاه، تسهیل و تسریع در انتقال آخرین دستاوردها و یافته‌های مراکز علمی‌، پژوهشی و تخصصی را از دیگر اهداف و برنامه‌های کانون برشمرد.

وی با اشاره به ذخایر غیر‌طبیعی در 3 استان لرستان‌، ایلام و کرمانشاه خاطرنشان کرد: معادن عمده قیر‌‌ طبیعی در جهان در کشورهای ونزوئلا، کانادا، روسیه و خاورمیانه از جمله کشور ایران است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: ذخایر موجود در ایران بطور عمده در استان کرمانشاه و به‌صورت پراکنده در استان‌های همجوار ایلام، لرستان و خوزستان واقع شده است. 

وی با اشاره به ذخایر غیر طبیعی در استان کرمانشاه یادآور کرد: معادن مورد مطالعه در استان کرمانشاه در محدوده سه شهرستان گیلانغرب، قصر‌شیرین و سومار قرار دارد.

بادکو ادامه داد: از این ماده طبیعی بیش از 160 عنوان محصول تولید می‌شود که می‌توان به‌عنوان نمونه به تهیه جعبه‌های باتری، گل‌حفاری، ریخته‌گری، ساخت‌راه و جاده، مغز مداد، رنگ‌های کوره‌ای، جوهر پرینتر، رنگ  و لعاب،کربن فعال، بتونه، واکس و بسیاری از محصولات متنوع دیگر اشاره کرد.

بادکو اظهار کرد: تدوین نقشه راه با هدف تحقق مناسب‌، ایجاد هماهنگی بین همه نقش‌آفرینان اصلی چرخه تولید، ایجاد ارزش‌ افزوده در بخش فرآوری قیر طبیعی‌، ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در صنایع فرآوری قیر طبیعی ترسیم شده و خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول