اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

تلاش‌ها برای ‌نبودن ایران در بازارهای جهانی نفت بی‌نتیجه است

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: همه تلاش دشمنان برای جلوگیری از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت بی‌نتیجه و رو به بن‌بست است.

تلاش‌ها برای ‌نبودن ایران در بازارهای جهانی نفت بی‌نتیجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رستم قاسمی ظهر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نفت آبادان که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در محل سینما نفت این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از مبارزه‌های طولانی و سرشار از مقاومت ملت ایران اسلامی، انقلاب با ایده حضرت امام راحل شکل گرفت.

وی افزود: در این برهه زمانی ایده نو و جدیدی توسط امام خمینی (ره) با نام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وزیر نفت تصریح کرد: در این زمان دشمنان با تجهیز مادی و نظامی خود درصدد اشغال بخش‌ها و مناطق مختلف کشور برآمدند که خیلی زود این جریان با درایت و رهبری امام راحل متوقف شد.

وی با بیان اینکه تدبیر امام، سوم خرداد را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: در سوم خرداد خواست خداوند با اراده مردان پولادین این سرزمین گره خورد که در تاریخ به‌ عنوان روزی زرین تا ابد باقی خواهد ماند.

قاسمی خاطر نشان کرد: خرمشهر در دوران مقاومت‌های طولانی خود شهدای بسیاری تقدیم آرمان‌ها و ارزش‌های نظام کرد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر بعد از دوران فتح به دژی دوباره برای دشمن تبدیل شده بود، افزود: سوم خرداد، این روز به یاد ماندنی و فراموش نشدنی برای همه نسل‌های آینده باید جاودان باقی بماند.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت و پایداری مردان و زنان مقاوم آبادانی در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: آبادان شهر مقاومت و ایثار که بارها دشمن قصد تصرف آن را داشته است نیز باید در این روزها تجلیل و تکریم شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن پیش از انقلاب با بستن شیرهای نفت قصد شکست و عقب‌نشینی کشورمان را در جنگ تحمیلی داشت، گفت: کارکنان صنعت نفت در دوران دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان ایستادگی کردند و در همه صحنه‌ها حقانیت و حضور خود را به اثبات رساندند.

قاسمی با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان در آن دوران بارها مورد هجوم دشمن بعثی و متحدانش قرار گرفت، ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی نیز در سخت‌ترین شرایط، صنعت نفت عظیم کشور روی پای خود ایستاد و کمر خم نکرد.

وی اضافه کرد: نفت کشورمان در دوران تلاطم تحریم به تولید ادامه داده و در این مسیر هیچگونه ترس و واهمه‌ای به دل نداشت.

وزیر نفت با بیان اینکه امروز نیز ایران اسلامی پیشتاز در جنگ اقتصادی است، خاطر نشان کرد: مردان صنعت نفت کشورمان امروز هم پایدار و مقاوم‌تر از دیروز در مقابل همه فشارها و تحریم‌ها با اقتدار بیشتری قد علم می‌کنند و با به دست آوردن پیشرفت‌های بزرگ‌تر، کشورهای استعمار و استکبار را انگشت به دهان واداشته‌اند.

وی با بیان اینکه نفت، امروز مادر صنایع در کشور است، تصریح کرد: امروز تلاش همه دشمنان برای جلوگیری از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت بی‌نتیجه و رو به بن‌بست است.

قاسمی اضافه کرد: سرعت تحولات امروز بسیار زیاد است و ما در این برهه زمانی باید با تغییرات جهانی همسو و همگام شویم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای نفت کشورمان سال خوبی بود، خاطرنشان کرد: باید امسال نیز بیش از سال‌های گذشته زمینه ایجاد کار و اشتغال‌زایی را فراهم کرده و در مسیر خودکفایی گام‌های متعالی‌تری برداریم.

به گفته وزیر نفت؛ این امر تنها با حمایت دولتمردان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول