اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماه گذشته

50 هزار نفر از آکواریوم طبیعی کوهبنان بازدید کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: بیش از 50 هزار نفر در 3 ماه گذشته از "درگزک" روستای تاریخی میمند کوچک و آکواریوم طبیعی این روستا در شهرستان کوهبنان بازدید کردند.

50 هزار نفر از آکواریوم طبیعی کوهبنان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در بازدید از اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان شاه و روستای درگزک اظهار داشت: خداوند تمام برکات را در این سرزمین قرار داده است.

وی عنوان کرد: در مناطق گردشگری کوهبنان آکواریوم طبیعی، خانه‌های دست‌کند در دل کوه، کلوت‌های بی‌مانند، رودخانه جاری، برج‌های سر به فلک کشیده، مقبره پیر معروف این روستا و ... به چشم می‌خورد.

متقی تصریح کرد: از ایام تعطیلات نوروز و زمان شروع تبلیغات در این منطقه گردشگری درگزک شهرستان کوهبنان تاکنون بیش از 50 هزار نفر از روستای تاریخی میمند کوچک کوهبنان و آکواریوم طبیعی این روستا بازدید کرده‌اند.

وی افزود: به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مسابقات عکاسی، شعر و تحقیق درباره این روستا برگزار شده و تاکنون بیش از 50 اثر شعر به فرمانداری کوهبنان تحویل داده شده که ان‌شاء‌الله پس از بررسی آثار به بهترین اثر هدیه‌ای تقدیم می‌شود و آثار ارسالی در مجموعه‌ای به چاپ می‌رسد.

فرماندار کوهبنان گفت: به همت یکی از خبرنگاران این شهرستان و دفتر فرماندار، سایت گردشگری کوهبنان طراحی شده و به زودی تمام تصاویر مربوط به جاذبه‌های گردشگری این منطقه به همراه توضیحات لازم در این سایت قرار می‌گیرد.

معاون فرمانداری رفسنجان نیز در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های زیبا و توریستی شمال استان کرمان است که سالانه تعداد بسیاری از مردم شهرستان‌های رفسنجان، انار و مناطق نوق، کشکوئیه و بهرمان از جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی این شهرستان در فصول بهار و تابستان بازدید می‌کنند.

محمود مهدوی افزود: گاهی اوقات با توجه به آب و هوای مناسب و شرایط جغرافیایی خوب مردم رفسنجان برای چند روز متوالی در کوهبنان مستقر می‌شوند.

وی ابراز داشت: در کوهبنان آثار باستانی و تاریخی بسیاری وجود دارد که در هیچ جای استان کرمان نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به روستای تاریخی درگزک اشاره کرد.

مهدوی از تمام شهروندان رفسنجانی خواست تا در ایام تعطیلات تابستان به کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان سفر کنند تا روزهای مفرح و به یادماندنی را در این شهرستان سپری کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول