اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد کوهبنان:

کوهبنان استعدادهای فراوانی در حوزه شعر دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: این شهرستان استعدادهای فراوانی در حوزه شعر و ادبیات دارد.

کوهبنان استعدادهای فراوانی در حوزه شعر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان دومین شب شعر استانی "اردیبهشت غزل کرمان" با حضور جمعی از شعرای استان کرمان در پارک عرفای کوهبنان و در جوار قبور 72 عارف خفته در خاک و در جنب آرامگاه محمد شهید کوهبنانی با حضور فرماندار، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان و شعرا و مردم علاقمند به شعر و شاعری برگزار شد.

ایمان محمدآبادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: نخستین شب شعر "اردیبهشت غزل" کرمان با حضور جمعی از شعرای شهرستان‌های کرمان، زرند، رفسنجان، راور و کوهبنان سال گذشته در همین مکان برگزار شد.

محمدآبادی خاطر نشان کرد: دومین سری از این برنامه با دعوت از بخش دیگری از شعرای استان و حضور استاد محمدجواد محبت یکی از شعرای کشور و استاد میرعباس روح‌الامینی مشهور به چماه کوهبنانی ادیب، شاعر و طنزپرداز مطرح استان و کشور برگزار شد.

وی گفت: کوهبنان باسابقه روشن در عرصه عرفان، ادبیات و شعر خاستگاه شعرا و ادبای زیادی در گذشته بوده و در حال حاضر نیز استعدادهای فراوانی در حوزه شعر و ادبیات دارد که برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای ارتقا هرچه بیشتر شعر این دیار است.

در ادامه منصور متقی فرماندار کوهبنان به پیشینه تاریخی این شهرستان در ادوار گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: نگاهی گذرا به تاریخ این مرز و بوم بیانگر این واقعیت است که در گذشته نه چندان دور شعرای مشهور کشور با حضور در کوهبنان جلسات شبانه خود در تخت لطیفی در زیر سایه ماه تشکیل می‌دادند.

وی بیان داشت: این جاست که احساس می‌شود، شعر در ایران اسلامی از دامنه نفوذ زیادی برخوردار است و همه اقشار جامعه به نحوی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و در گسترش و تقویت غنای فرهنگی کشور مؤثر باشند.

متقی خاطرنشان کرد: کشور ما از صدر اسلام تاکنون طلایه‌دار شعر و ادب بوده و شاعرانی همچون فردوسی، حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و ... را در دامان خود پرورش داده و مقام معظم رهبری نیز از شعر به عنوان ثروت ملی یاد می‌کنند، لذا به شعر باید به نسبت دیگر بخش‌ها و هنرها توجه بیشتری شود.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: در شعر انقلاب اسلامی امروز این وجوب احساس می‌شود که شاعران باید ارزش‌ها و حرکت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و خواسته‌های ایشان را در قالب ابیات و سروده‌ها به خوبی برای همه ترسیم کنند.

وی از تمام شاعران و  دست‌اندرکاران شب شعر کوهبنان به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به پاس برگزاری این مراسم تجلیل کرد.

انتهای پیام/20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول