اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به جوان بودن گسل کوهبنان

احداث 18 سکوی مسقف اضطراری در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به جوان بودن گسل کوهبنان 18 سکوی مسقف اضطراری در کوهبنان احداث شده است.

احداث 18 سکوی مسقف اضطراری در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، احمد رنجبر بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران و حوادث شهرستان کوهبنان گفت: 800 میلیون ریال اعتبار برای ساخت سکوهای بحران در سطح شهرستان اختصاص داده شده که 13 مورد سکوی اضطراری‌ مسقف به مساحت 325 متر مربع در مجتمع تفریحی ولایت در ارتفاعات جنب امامزاده بی‌بی عصمت ‌ساخته شده است.

وی همچنین به ساخت پنج ‌سکوی اضطراری ‌به مساحت 125 متر مربع در الله‌آباد و روستای خرمدشت و سرآسیاب اشاره کرد.

رمضان ایزدی معاون فرماندار کوهبنان با تبریک سوم خرداد ماه روز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره)‌ شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان کرمان یکی از حادثه‌خیزترین نقاط در کشور است و این راستا ‌کوهبنان بر روی گسلی فعال و جوان قرار گرفته که هر لحظه باید منتظر وقوع حادثه باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در گذشته شاهد زلزله‌های شدید و مخربی از گسل کوهبنان در تمام‌ نقاط استان کرمان بوده‌ایم، لذا تمام‌ ارگان‌ها باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرستان را داشته باشند و از تمام‌ تجارب گذشته خود به بهترین صورت استفاده کنند. 

ایزدی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در بحث حوادث از جمله زلزله مدیریت بحران و‌ ارتباطات است، زیرا به این وسیله می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن کمک‌رسانی بهتر خبر حادثه را به استان و شهرستان‌های همجوار مخابره کرد و هیچ‌گونه زمانی را برای نجات افراد حادثه دیده از دست نداد‌.

مجتبی خدادوست‌ رئیس جمعیت‌ هلال‌احمر شهرستان کوهبنان نیز از برگزاری مانور زلزله در هفته جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه به همکاری سازمان‌ها و ادارات آتش‌نشانی، شهرداری، مخابرات، آب و فاضلاب، گاز، راه و ترابری، نیروی انتظامی، اورژانس، شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و همراهی خبرنگاران نیاز داریم.

وی افزود: ان‌شاء‌الله هیچ‌گاه شاهد حوادث مرگ‌بار در این شهرستان نباشیم و در صورت وقوع هر حادثه با تشکیل جلسه حوادث‌ با یاری تمامی ارگان‌ها و فرماندار کوهبنان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

جلسه ستاد بحران کوهبنان با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، مسئولان شبکه بهداشت و درمان، اورژانس 115، هلال احمر، آتش‌نشانی  شهرداران کوهبنان و بخش طغرالجرد، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، بهزیستی، گاز، راه و ترابری، مخابرات و ... در محل دفتر فرمانداری شهرستان کوهبنان تشکیل شد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول