اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

رژه موتوری نیروهای بسیجی کوهبنان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر رژه موتوری نیروهای بسیجی شهرستان کوهبنان برگزار شد.

رژه موتوری نیروهای بسیجی کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر بعد از ظهر امروز رژه موتوری نیروهای بسیجی شهرستان با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی‌، جمعی از مسئولان و مردم بسیجی و همیشه در صحنه کوهبنان از مقابل فرمانداری کوهبنان تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

نیروهای شرکت کننده در این رژه موتوری پس از عبور از خیابان‌ها و میدان‌های شهر با حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره)، شهیدان دوران دفاع مقدس و رهبر معظم انقلاب اسلامی قبور مطهر شهیدان دوران دفاع مقدس را غبارروبی، عطرافشانی و گلباران کردند.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در حاشیه این آیین با استناد به سخنان حضرت امام خمینی (ره) و استفاده از فرمایشات گهربار رهبر متفکر و فرزانه انقلاب گفت: فتح خرمشهر فتح خاک و سرزمین نبود، بلکه ‌فتح ارزش‌های والای انسانی بود که پیام آزادی‌، مقاومت، برادری و وحدت را برای ملت ایران و همه مردم آزاده جهان به ارمغان آورد.

وی افزود: اعتقاد الهی ملت ایران به الطاف خفیه خداوند و ولایت‌پذیری آنها موجب شد که با تقدیم کردن شهیدانی عزیز و بزرگوار در راه اسلام و انقلاب از عزت‌، شرف‌، سرزمین و دین خود دفاع کنند و دشمن را با‌ ذلت و خواری ‌تمام از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران بیرون برانند.

متقی عنوان کرد: با این پیروزی برای همیشه تاریخ به یاوه‌گویان و فریب خوردگان داخلی و خارجی فهماندیم تا نوای دلنشین بسیجی بر این مرز و بوم حاکم باشد، دشمنان نمی‌توانند چشم طمع به آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: بدون شک تمام صحنه‌های دوران دفاع مقدس به ویژه حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد الهام گرفته از اندیشه‌های ناب ‌حضرت امام (ره) است که با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شور دیگری در میان مردم ایران اسلامی ‌ایجاد کرد.

متقی بیان کرد: در حال حاضر وظیفه همه دلسوزان، عاشقان و ارادتمندان به حضرت امام و شهدا است که این شجاعت، ایثار و افتخار بزرگ را به نسل‌های بعدی انقلاب انتقال دهند.

وی از خرمشهر به‌ عنوان نماد مقاومت جوانان ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس نام برد و خاطر نشان کرد: با وجود کمبود امکانات نظامی رزمندگان در برابر رژیم بعث عراق که از سوی اکثر کشورهای جهان از نظر مالی و ارسال تجهیزات نظامی‌ حمایت می‌شد در دوران جنگ تحمیلی عاملی که موجب پیروزی رزمندگان شد، نقش ولایت‌فقیه و رهبری بود.

متقی بیداری امروز کشورهای اسلامی را یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین ‌دستاوردهای مهم آزادی خرمشهر دانست و تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم، برای پاسداری از خون پاک شهدا تبعیت کامل از ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری‌ را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول