اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

195 مدرسه در خراسان‌شمالی هوشمندسازی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: 195 مدرسه در این استان از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت دستگاه‌های استان و اولیا هوشمندسازی شده‌اند.

195 مدرسه در خراسان‌شمالی هوشمندسازی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، محمد وحیدی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 30 کلاس هوشمند در این شهرستان اظهار داشت: 195 مدرسه در این استان از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت دستگاه‌های استان و اولیا هوشمندسازی شده‌اند که این تعداد مدرسه با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال هوشمندسازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهرستان جاجرم نیز 30 کلاس درس در 12 مدرسه با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال به سیستم هوشمند مجهز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با بیان اینکه مدارس هوشمند سبب بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور است، افزود: استفاده از ابزار اطلاعاتی نوین در امر مقدس تعلیم و تربیت راه مناسبی برای تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وحیدی یکی از دغدغه‌های نظام آموزشی و پرورشی را ایجاد بستر مناسب برای رشد سرمایه‌های فکری دانش آموزان عنوان کرد و گفت: امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ای نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم کرده و خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان را شکوفا کند.

وی معلم محوری را پایه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت نخست خود معلم است و اگر کلاس به بهترین فناوری نیز مجهز شود اما معلم خوب نداشته باشد، جریان صحیح یاددهی و یادگیری اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با تاکید بر استفاده از ابزار جدید فناوری در امر تدریس، گفت: راه‌اندازی مدارس هوشمند میانگین یادگیری را به سرعت افزایش می‌دهد و سبب بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری خراسان‌شمالی نیز در این آیین، فناوری جدید را بستری برای مدیریت بهتر عنوان کرد و گفت: در گذشته فناوری ابزاری در دست مدیران بود اما امروزه فناوری محور و موتور توسعه است.

مصیب عنابستانی، آموزش و پرورش خراسان‌شمالی را در استفاده از فناوری نوین جزء استان‌های پیشرو دانست و اظهار داشت: این اداره‌کل در حوزه آی‌تی طبق برنامه‌ها و شاخصه‌های کشوری پیش رفته است که این موضوع جای قدردانی دارد.

به گزارش فارس، در این آیین به صورت نمادین هشت کلاس هوشمند مدارس ولی عصر(عج) و ام‌سلمه جاجرم توسط موسوی امام جمعه شهرستان جاجرم افتتاح شد.

فرماندار جاجرم، رئیس اداره فناوری اداره‌کل آموزش و پرورش و مدیر آموزش و پرورش جاجرم در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول