اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش گچساران:

گچساران 7 مدرسه هوشمند دارد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گچساران گفت: گچساران دارای هفت مدرسه هوشمند بوده که با توجه به مصوبه هیئت وزیران همکاری ادارات گچساران در راستای هوشمندسازی مدارس ضرورت دارد.

گچساران 7 مدرسه هوشمند دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مهدی احمدی صبح امروز در نشست با مدیران دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای گچساران اظهار کرد: پس از ورود صنعت رایانه به ایران و رشد و نفوذ رایانه‌های شخصی در میان اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت در زمینه آموزش مبتنی بر رایانه نیز آغاز شد.

* تأکید برنامه پنجم توسعه بر هوشمندسازی مدارس

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گچساران بیان داشت: در بند "الف" ماده 19 برنامه پنجم توسعه، دولت موظف شده است تا پایان برنامه، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کلیه فرایندها در راستای تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرایندهای موجود و ارائه برنامه‌های آموزشی و دروس دوره‌های تحصیلی به صورت الکترونیکی به کار گیرد.

احمدی افزود: بند "د" ماده 19 برنامه پنجم توسعه نیز بر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندهای آموزشی برای تحقق عدالت آموزشی و تسهیل فرایندهای موجود و ارائه برنامه‌های آموزشی و دروس دوره‌های تحصیلی به صورت الکترونیکی اشاره دارد.

وی تصریح کرد: توانمند‌سازی و تحول‌آفرینی در نظام آموزشی، دستیابی به اهداف یادگیری و تأکید بر نقش و جایگاه معلم و عدالت آموزشی از جمله اهداف هوشمندسازی مدارس است.

احمدی حفظ و تقویت ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در راستای فراهم آوردن محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزش و پرورش را از دیگر اهداف طرح هوشمندسازی مدارس عنوان کرد.

* محدودیت منابع و امکانات آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گچساران اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی و یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، از طریق فناوری و اطلاعات را از جمله ویژگی‌های مدرسه هوشمند برشمرد.

احمدی خاطرنشان کرد: در مدرسه هوشمند ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آنها، مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای بهبود نظام آموزشی و تربیتیِ پژوهش‌محور طراحی شده است.

وی گفت: تسهیل آموزش‌های رسمی مبتنی بر فناوری اطلاعات در مدارس با گسترش شبکه اینترنت و هوشمندی مدارس از مزایای مدرسه هوشمند است.

احمدی تقویت سیستم آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دبیرستان‌های بزرگ و کوچک و دانشکده‌ها را از دیگر مزایای مدرسه هوشمند دانست.

وی با اشاره به مدارس هوشمندسازی‌ شده در گچساران ابراز داشت: امکانات و منابع مالی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح محدود بوده و طبق مصوبه هیئت وزیران مدیران ادارات و نهادها لازم است در این زمینه همکاری کنند.

احمدی یادآور شد: در هفت مدرسه هوشمندسازی شده در گچساران 40 دستگاه سخت‌افزاری فعال بوده که تجهیز سایر مدارس گچساران بدون همکاری ادارات و نهادهای گچساران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش فارس، در این جلسه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هوشمندسازی 100 کلاس درس در گچساران را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول