اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای پایلوت شهر الکترونیک

36 مدرسه آذربایجان غربی هوشمند شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان غربی گفت: 36 مدرسه آذربایجان غربی در راستای اجرای پایلوت طرح شهر الکترونیک هوشمند سازی شد‌ه است.

36 مدرسه آذربایجان غربی هوشمند شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا سهندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان ماکو به دلیل مرزی بودن دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی است و برای اجرای این طرح مناسب است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان افزود: شهرستان ماکو به دلیل دارابودن این قابلیت‌ها به عنوان پایلوت شهر الکترونیک کشور انتخاب شده است.

سهندی با تاکید بر الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های اجرایی شهر الکترونیک گفت: در این راستا خدمات ادارات ثبت احوال، شهرداری و گاز به دفاتر این شهر واگذار می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزایای این طرح ادامه داد: ایجاد رقابت جدی بین دستگاه‌های اجرایی، دسترسی آسان به خدمات، نشر فرهنگ، کاهش فساد اداری، کاهش ترافیک، تسریع در حل مشکلات مردم، افزایش آگاهی عمومی از مهم‌ترین مزایای ایجاد شهر الکترونیکی است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های موجود بر الکترونیکی کردن شهر ماکو بیان کرد: هوشمند سازی بیش از 20 درصد مدارس، تجهیز چهار مرکز خدمات کشاورزی به اینترنت پرسرعت، اتصال خدمات ثبت و احوال به دفاتر پیشخوان دولت، برگزاری دوره‌های آموزشی شهروند الکترونیک و تجهیز ادارات دولتی این شهرستان به اتوماسیون اداری از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام می‌شود.

سهندی اضافه کرد: طراحی اتصال ادارات شهرستان از طریق فیبر نوری آماده اجرا است و در صورت تامین اعتبار لازم تا یک ماه دیگر عملیاتی می‌شود.

وی از برگزاری همایش آموزش شهروند الکترونیک در ماکو خبر داد و عنوان کرد: این همایش سوم اسفند جاری و با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از امکانات الکترونیکی در شهر برگزار می‌شود.

دبیر ستاد راهبردی دولت الکترونیک آذربایجان غربی اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 750 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در اجرای این طرح بر عهده دارند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول