اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌دری‌نجف‌آبادی‌:

مردم دیگر تحمل بی‌بند و باری، مواد مخدر و فساد بانکی را ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: مردم دیگر تحمل مسائل غیراخلاقی، بی‌بند و باری، مواد مخدر و فساد بانکی را ندارند.

مردم دیگر تحمل بی‌بند و باری، مواد مخدر و فساد بانکی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به نامگذاری هفته جاری به عنوان هفته جهانی محکومیت به توهین به مقدسات دینی و ارزش‌های اسلامی اظهار داشت: توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی اگر بدانند پناهگاهی برای آنها در کشورهای غربی و اروپایی وجود دارد به خود اجازه می‌دهند به راحتی با سرودن شعر و کشیدن کاریکاتور به ارزش‌های اسلامی توهین کرده و در این کشورها پناه بگیرند.

امام جمعه اراک با اشاره به اقدام شنیع یک خواننده در سرودن اشعاری توهین‌آمیز به ساحت مقدس امام هادی(ع) افزود: ارزش‌های دینی نباید وسیله بازی‌های سیاسی، فرهنگی و هنری شود.

وی تاکید کرد: میدان دادن به چنین افراد پلیدی باعث می‌شود که آنها به راحتی به خود اجازه داده با مقدسات بازی کنند.

دری‌نجف‌آبادی ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) بیان کرد: ائمه اطهار(ع) چراغ راهنما و سعادت دنیا و آخرت بشریت هستند ما باید عمل صالح خود را حفظ کنیم عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) را حفظ کنیم چرا که هیچ سرمایه‌ای بهتر از سرمایه عمل صالح و عشق به اهل‌بیت(ع) نیست.

وی با تاکید بر اینکه شناخت سیره امام هادی(ع) توسط قشرهای مختلف مردم ضروری و لازم است تصریح کرد: شناخت کامل سیره امام هادی(ع) موجب می‌شود تا با حرکت در مسیر ولایت و اسلام ناب محمدی(ص)، ضمن شکست حرکت‌های مذبوحانه دشمنان، از ارزش‌های الهی نیز صیانت شود.

وی با بیان اینکه در دوران زندگی با برکت دهمین امام شیعیان، ایشان به مقابله با فرقه‌های ضاله پرداختند گفت: امام هادی(ع) در دوران زندگی و امامت خود به مقابله با فرقه‌های ضاله پرداخته و در زمانی که این فرقه‌ها سعی بر از بین بردن دین مبین اسلام داشتند همه را به مقابله همه‌جانبه با جریان‌های انحرافی دعوت کردند.

*شواهد نشان می‌دهد اسرائیل غاصب پشت ماجرای 1+5 قرار دارد

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات 1+5 اظهار داشت: شواهد و قراین نشان می‌دهد اسرائیل غاصب پشت ماجرا است خانم اشتون 48 ساعت قبل از آغاز مذاکرات به تل‌آویو رفته و می‌بینیم نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل غاصب درباره این مذاکرات موضع‌گیری می‌کنند و این نشان می‌دهد اسرائیل غاصب، آمریکا و کشورهای اروپایی را علیه ایران بسیج کرده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: اگر آمریکا و 1+5 تصور می‌کنند با فشار می‌توانند ایران را وادار به تسلیم کنند این آرزو را باید به گور ببرند.

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست ایران آرزو دارد منطقه خاورمیانه و جهان از سلاح‌های هسته‌ای مبرا شود تمام بازدید انجام شده از سوی آژانس نشان داده است که ایران به دنبال فعالیت‌های تسلیحاتی نیست.

وی گفت: ایران از طریق آژانس مسائل خود را حل می‌کند بیش از آژانس نمی‌خواهد اما استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای را حق خود دانسته و از این حق خود کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایران ترسی از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان ندارد خاطر نشان ساخت: شیر بچه را نباید از مادرش ترساند ایران از جنگ نمی‌ترسد ایران آماده شهادت است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه گروه 1+5 باید در قبال مسائل هسته‌ای عاقلانه‌تر برخورد کند گفت: 1+5 باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد، دست از تحریم‌ها بردارد و با تهدیدهای کودکانه ما را نترساند.

*نوبت نمایندگان است که به وعده‌های داده شده خود عمل کنند

دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن تشکیل مجلس نهم گفت: ملت ایران با حضور پرشکوه خود در دو دوره از انتخابات 290 نماینده را راهی مجلس کردند کار آنها کار با ارزشی بود ملت وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد حالا نوبت نمایندگان است که به وعده‌های داده شده خود عمل کنند.

وی به ضرورت پرداختن مجلس نهم به مسائل اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: مجلس نهم باید در بعد اقتصادی و با برنامه‌ریزی و فداکارانه مشکلات اقتصادی، بیکاری، کشاورزی و سرمایه‌گذاری را حل کند و در تحقق تولید ملی و حمایت از کار سرمایه ایرانی تلاش مضاعف داشته باشد.

امام جمعه اراک افزود: مجلس باید بکوشد در عرصه عمل توطئه‌های آمریکا و 1+5 را نقش بر آب کرده و اقتصاد کشور را خودکفا کند به طوری که اقتصاد ایران به ملت متکی باشد و نیازی به بیگانگان نداشته باشد.

دری‌نجف‌آبادی مشکل بیکاری را مسئله جدی کشور دانست و ادامه داد: دولت و مجلس با کار و کوشش فراوان باید زمینه اشتغال را فراهم سازند توجه به مسئله اشتغال، تولید، حمایت از صنعتگر، بازار عادلانه و شکست تحریم‌ها ضروری است که باید در مجلس نهم مورد توجه قرار گیرد.

*مردم تحمل مسائل اخلاقی، بی‌بند و باری، مواد مخدر و فساد بانکی را ندارند

امام جمعه اراک دومین وظیفه مهم مجلس را پرداختن به کارهای فرهنگی دانست و ابراز داشت: مردم شاید بتوانند با فشارهای اقتصادی بسازند اما تحمل مسائل اخلاقی، بی‌بند و باری، مواد مخدر و فساد بانکی برای آنها ممکن نیست.

وی ادامه داد: این مردم شهید دادند، خون دادند تا شاهد فساد، اخلاق ناپسند، بی‌عفتی، اختلاس، دزدی و مواد مخدر نباشند مجلسی‌ها و دولتی‌ها برای رفع این مشکلات باید جهادی عمل کنند با تعارف این مسائل حل نمی‌شود.

دری گفت: امید است مجلس نهم تحولات عظیمی را در همه صحنه‌ها ایجاد کند آنها امین ملت اسلام و ملت هستند از مردم برای خدمت به اسلام و انقلاب رأی گرفتند.

وی با اشاره به ورود کاروان 96 شهید گمنام به استان مرکزی گفت: هشتم خرداد پیکر 96 شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد استان مرکزی می‌شود که ضروری است مردم با استقبال از این کاروان دین خود را به شهدا ادا کرده و وفاداری خود را به نظام اثبات کنند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول