اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی اجرا شد

172 برنامه فرهنگی با بودجه بخش فرهنگ سفر ریاست‌جمهوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای272 برنامه فرهنگی و هنری با اعتبارات تخصیص یافته به بخش فرهنگ در دور سوم سفر رئیس‌جمهور خبر داد.

172 برنامه فرهنگی با بودجه بخش فرهنگ سفر ریاست‌جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" در محفل ادبی "رایحه حضور" که به مناسبت یکصدمین سفر استانی رئیس جمهور در تبریز برگزار شد، با اشاره به اهم فعالیت‌های این اداره‌ کل در دولت نهم و دهم گفت: اعتبار تخصیص‌یافته به اداره کل ارشاد استان در سفر سوم هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی معادل 45 میلیارد ریال بود که بر اساس آن برنامه‌های متعددی از سوی واحدهای ستادی و شهرستان ارائه و در نهایت 272 برنامه برای اجرا تصویب شد.

وی افزود: با اختصاص این رقم عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ و مهم در سطح استان آغاز و همچنان با روند مطلوبی ادامه دارد.

داننده گفت: آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان‌های آذرشهر و اسکو، احداث گالری در مقبره‌الشعرای تبریز، موزه‌دائمی شعرا و هنرستان دخترانه کوثر از محل اعتبارات فوق در دست اجراست.

مدیر‌کل ارشاد استان آذربایجان‌شرقی  با اشاره به اهتمام جدی و خاص دولت‌های نهم و دهم به مقوله‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: از سال 1389 با تخصیص اعتبارات ویژه تحت عنوان ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان، شاهد تغییر و تحولات گسترده در این بخش بوده‌ایم.

وی افزود: بر همین اساس در سال 89 حدود 10 میلیارد ریال اعتبار بخش فرهنگ به آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت که از این رقم 35 درصد جذب شد.

داننده اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد سرافرازی ایران اسلامی" را از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: براساس این طرح موزه علما و موزه شعرا و نویسندگان احداث می‌شود.

وی برگزاری مستمر شش دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در دولت نهم و دهم را از دیگر فعالیت‌های شاخص این اداره کل عنوان کرد.

در این محفل شعرا و نویسندگان اشعار و متون ادبی و همچنین تعدادی از دانش‌آموزان دل‌نوشته‌های خود را در قالب‌های مختلف ادبی درباره سفرهای استانی هیئت دولت بیان کردند.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول