اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای خبر داد

نظارت بر 5 هزار کیلومتر از راه‎های کشور با دوربین‎های ثبت سرعت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برنامه داریم با وجود 340 دوربین ثبت سرعت بر بیش از 5 هزار کیلومتر از راه‎های کشور نظارت کنیم.

نظارت بر 5 هزار کیلومتر از راه‎های کشور با دوربین‎های ثبت سرعت

شهریار افندی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد دوربین‎های تصویری نصب شده در جاده‎های کشور 247 عدد است که قصد داریم تا پایان امسال این تعداد را به 367 دوربین برسانیم.

وی تصریح کرد: با نصب این تعداد دوربین، امسال 2 هزار و 200 کیلومتر از راه‎های کشور زیر پوشش دوربین‎های ثبت سرعت قرار می‎گیرند.

افندی‌زاده افزود: تعداد دستگاه‎های ترددشمار در جاده‎های کشور 700 دستگاه است که تا پایان امسال به هزار دستگاه افزایش خواهند یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تلاش می‎کنیم با کمک تکنولوژی و فناوری اطلاعات راه‎های کشور را به مرکز مدیریت راه‎ها و پاسگاه‎های انتظامی برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 20 هزار کشته جاده‎ای داشتیم که از این تعداد 60 درصد مربوط به تلفات برون شهری و 10 درصد مربوط به جاده‎های روستایی بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای با اشاره به راه‎اندازی مرکز مدیرت راه‎ها در استان بوشهر گفت: بوشهر سیزدهمین استانی است که این مرکز در آن افتتاح شده و برنامه داریم تا پایان سال تعداد این مراکز را به 25 مرکز در کشور برسانیم.

افندی‌زاده تاکید کرد: مرکز مدیریت راه‎ها نقش تاثیرگذاری در کاهش تصادفات دارد و کمک خوبی در این زمینه محسوب می‎شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به قانون جرایم رانندگی مردم باید با دقت بیشتر سرعت خود را کنترل کنند تا از این طریق شاهد کاهش تلفات جاده‎ای باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوربین‎های سرعت سنج و ثبت سرعت در مکان‎های پرتردد نصب می‎شود یادآور شد: امسال 800 میلیارد تومان برای بهسازی، روکش و ایمن‎سازی در جاده‎های کشور هزینه می‎کنیم.

وی در رابطه با جوان کردن ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در بخش کامیون، طرح جوان‎سازی کامیون‎ها باید از طریق ستاد حمل و نقل و سوخت اعلام شود.

افندی‌زاده اضافه کرد: در زمینه ناوگان مسافری نیز سال گذشته 3 هزار مینی‌بوس و اتوبوس نوسازی شد و امسال نیز نوسازی 3 هزار دستگاه دیگر در دستور کار است.

این مسئول عنوان کرد: یک‌هزار میلیارد دلار برای نوسازی ناوگان باری از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی کرده‎ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای اذعان داشت: در زمینه واردات کامیون، ابلاغ کرده‎ایم واردات کامیون تا سه سال ساخت بلامانع است به شرط اینکه مشخصات ایمنی رعایت شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول