اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب تربت‌حیدریه در مجلس نهم:

نمایندگان نباید بازیچه گروه‌های سیاسی شوند

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب تربت‌حیدریه در مجلس نهم گفت: نمایندگان و به ویژه هیئت رئیسه مجلس به هیچ وجه نباید بازیچه گروه‌های سیاسی قرار گیرند.

نمایندگان نباید بازیچه گروه‌های سیاسی شوند

ابوالقاسم خسروی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت است و هیئت رئیسه مجلس نهم نیز باید واجد ویژگی‌های لازم برای تصدی این امور باشند.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های هیئت رئیسه آینده مجلس خاطرنشان کرد: نخستین مشخصه هیئت‌ رئیسه این است که باید اهل تدبیر، مدیریت، خلاقیت و نوآوری باشند و با شهامت کامل از حقوق مردم و جایگاه مجلس در نظارت بر امور دفاع کنند.

خسروی گفت: از سوی دیگر، هیئت ‌رئیسه باید اهل تعامل باشد و البته اجازه ندهد که حاشیه‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی، رسالت اساسی مجلس را که همان قانون‌گذاری و نظارت بر امور است، تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: قطعاً تمام این مشخصه‌ها باید زیر چتر اطاعت از ولایت و امام امت قرار بگیرد، زیرا تنها یک هیئت رئیسه ولایت‌مدار می‌تواند از ارزش‌های انقلاب اسلامی به ‌خوبی دفاع کند.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه در بهارستان نهم، یادآور شد: نمایندگان و هم‌چنین رئیس مجلس باید دارای شخصیتی مستقل باشند و به‌ هیچ‌ وجه بازیچه گروه‌های سیاسی قرار نگیرند.

خسروی افزود: قوه مقننه بنابر فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در راس امور است و مردم نیز باید این احساس را داشته باشند که نمایندگانی مستقل را برای احقاق حقوق خود روانه مجلس کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم تحزب جهت بهبود انجام امور، بیان داشت: هم‌چنان‌ که شهید بهشتی بارها فرموده‌اند، تشکیلات و تحزب به مثابه محراب است و البته در این زمینه، هم‌چنان دارای ضعف‌های اساسی هستیم.

خسروی متذکر شد: گروه‌ها و فراکسیون‌های مختلف حاضر در مجلس باید هدف اصلی‌شان این باشد که زمینه حیات‌ طیبه را برای مردم فراهم کنند.

نماینده منتخب مردم تربت‌حیدریه در مجلس نهم تاکید کرد: احزاب و جناح‌های سیاسی، باید همانند دوران قبل از انتخابات، در زمان تشکیل مجلس نیز با برنامه به حیات خود ادامه دهند و اهداف خود را دنبال کنند.

خسروی در پایان با اشاره به رسالت خطیر رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی مانند خبرگزاری فارس، افزود: خبرگزاری فارس، یکی از دیده‌بانان اصلی مسائل و مشکلات جامعه است و باید مانند همیشه انعکاس‌گر، مسائل سیاسی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول