اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

شهدا با نثار عصاره وجودی خود در تاریخ ماندنی شدند

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: شهدای انقلاب اسلامی با نثار عصاره وجودی خود در تاریخ ماندنی شدند.

شهدا با نثار عصاره وجودی خود در تاریخ ماندنی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی صبح امروز در نشستی با حضور شماری از فرماندهان سپاه و بسیجیان اظهار کرد: ما میراث‏دار بزرگ خون شهدایی هستیم که با نثار عصاره وجودی خود در تاریخ ماندنی شدند.

وی افزود: حرف امام خمینی(ره)، حرف پیامبر(ص) و ائمه بزرگوار بود که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

رهی اظهار داشت: رزمندگان و سربازان امام زمان(عج) افتخارشان این بود که پیرو راه شهدا بودند.

استاندار سمنان با اشاره به شرایط امروز افزود: امام فرمود که "آمریکا هیچ غلطی نمی‏تواند بکند" و این اعتقاد امام نشأت گرفته از ایمان و تقوای بی‏بدیل ایشان بود.

رهی عنوان کرد: رمز پیروزی انقلاب، هم‌دلی و هم‌یاری و تا پای جان ایستادن همه شهدا و کسانی است که شهیدگونه زندگی می‏کنند.

وی تصریح کرد: از پیران ما تا جوان‏ترین و کم‏سن‏ترین‏ها در دوران دفاع مقدس راهی جبهه شدند و شهید فهمیده نمونه بارز نوجوان مسلمان ایرانی است که مدرسه را رها کرد تا به جنگ با دشمن بپردازد.

جانشین بسیج اصناف شهرستان شاهرود نیز گفت: عملیات بیت‏المقدس که منجر به آزادسازى خرمشهر پس از 575 روز شد، ضربه اساسى و تعیین کننده‏اى بر پیکر دشمن وارد ساخت.

یحیی حسینی اظهار کرد: اجرای پیروزمندانه این عملیات تمام معادلات، باورها و ذهنیت‏هایى را که در مورد توانایى و قابلیت‏هاى نظامى جمهورى اسلامى ایران وجود داشت، تغییر داد.

وی افزود: بسیارى از کارشناسان نظامى و تحلیل‏گران رسانه‏هاى خارجى برابر سرعت عمل و ویژگی‏هاى عملیاتى رزمندگان اسلام به هنگام فتح خرمشهر غافل‏گیر، مبهوت و شگفت‏زده شدند.

حسینی با اشاره به اهمیت، ارزش و دستاوردهاى استراتژیک این عملیات افزود: منطقه عملیات، منطقه‏اى بود که دشمن به خاطر آن تهاجم خود را به جمهورى اسلامى آغاز کرده بود و در واقع کلید فتح استراتژیک عراق در جنگ و مرکز ثقل و محور ادعاهاى رژیم عراق محسوب مى‏شد.

وی با بیان اینکه وسعت این عملیات از تمام عملیات‏هاى دفاع مقدس وسیع‏تر بود، خاطرنشان کرد: بیشترین مساحت سرزمین‏هاى اشغالى در این عملیات آزاد شد و حداکثر تعداد اسراى جنگى دشمن در این منطقه به اسارت جمهورى اسلامى ایران درآمد.

جانشین بسیج اصناف شهرستان شاهرود تصریح کرد: از نظر تاکتیکى یکى از عملیات بزرگ عبور از رودخانه توأم با غافل‏گیرى در این روز انجام شد.

حسینی اضافه کرد: با انجام عملیات بیت‏المقدس، دومین شهر عراق یعنى بصره در تیررس توپخانه‏هاى جمهورى اسلامى قرار گرفت و استراتژیک‏ترین منطقه عراق یعنى استان بصره در معرض مخاطره جدى قرار گرفت.

وی افزود: فاصله کم نخستین مرحله از این عملیات با عملیات بزرگ قبل از آن یعنى فتح‏المبین نشان داد که جمهورى اسلامى به نرخ رشد بالایى در قدرت نظامى آفندى رسیده و این آهنگ بالا و دور تک سریع در چنین مقیاسى، علامت سؤال بزرگى را در مقابل بقاى رژیم عراق قرار داد.

حسینی بیان داشت: این عملیات یکى از نقاط اوج هماهنگى و وحدت و تلاش بین ارتش جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود و در آن نیروهاى بسیج مردمى نقش محورى و کلیدى را ایفا کردند.

وی گفت: با توجه به همه نکاتی که گفته شد باز جمله امام راحل فصل‌الخطاب و آن اینکه دست الهی پشت این عملیات بود و خدا این شهر را آزاد کرد.

جانشین بسیج اصناف شهرستان شاهرود تصریح کرد: این باعث قوت دل رزمندگان و تزلزل و وحشت در دل دشمنان این انقلاب و اسلام بود و باعث پیروزی‏های بعدی رزمندگان اسلام شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول