اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس:

مجلس تکیه‌گاه ملت است / سیستم تخصیص اعتبارات عادلانه نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام تخصیص اعتبارات عادلانه نیست و تلاش یک نماینده می‌تواند مشکل‌گشای مشکلات مردم باشد.

مجلس تکیه‌گاه ملت است / سیستم تخصیص اعتبارات عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر بیان داشت: مجلس تکیه‌گاه ملت است و در بین قوای کشور قوه مقننه از کارآمدی بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در مجلس هشتم 338 قانون تصویب شد که از جمله آن کاهش 10 درصدی پرداخت هزینه سلامت برای مردم، قانون گمرکات، صنعت و معدن، شرکت نفت و ... بود که بُعد نظارتی آن را تقویت کرد.

محسنی بیان داشت: دولت در بودجه سال 91 ، 135 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته بود که مجلس آن را در اجرای بند " ب " ماده 34 قانون به 66 هزار میلیارد تغییر داد و در آن 10 درصد برای رهایی مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: قانون برای اجرا است و اجرای آن می‌تواند به تحقق عدالت در جامعه کمک زیادی کند و همه نظارت‌های مجلس برای تقویت مردم‌سالاری است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دلارهای نفتی باید در داخل کشور خودمان خرج شود تا باعث ایجاد شکوفایی اقتصادی و اشتغال شود و بنابراین باید زمینه‌سازی کنیم تا تولید ملی تقویت شود.

وی بیان داشت: یک نماینده مجلس دو وظیفه دارد که قانون‌گذاری و نظارت است و بنده توفیق این را داشتم که در سه دوره پیشنهاد دهنده باشم که قانون شد که طرح پزشک خانواده، بیمه اجتماعی روستایی و عشایری، قانون مبارزه با دخانیات از جمله آن است و اکنون یکی از پنج کشور هستیم که در آن قانون مبارزه با دخانیات وضع شد.

محسنی به طرح استان شدن غرب مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: استان شدن غرب مازندران وارد مرحله جدیدی شده است و طی مکاتبه با هیئت رئیسه مجلس از آنها درخواست شد تا با نمایندگان جدید در غرب مازندران در تحقق این امر همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: در صورت محقق استان شدن غرب مازندران نوشهر و چالوس به‌عنوان مرکز این استان جدید شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول