اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

شهید "محمود کلهر" نمونه بارز ایستادگی و مقاومت است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: شهید "محمود کلهر" نمونه بارزی از ایستادگی و مقاومت جوانان این مرز و بوم برابر دشمن است.

شهید "محمود کلهر" نمونه بارز ایستادگی و مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی صبح امروز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‏المقدس در حاشیه دیدار با خانواده شهید "محمود کلهر" افزود: شهامت و ایثار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در تمام اعصار مثال‏زدنی است و ملت ایران هرگز مقاومت و پایداری آنان را برابر سلطه‏گران مستکبر فراموش نخواهند کرد.

وی تکریم از شهیدان را نوعی زنده نگه داشتن یاد آنان دانست و خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی باعث تداوم حرکت انقلاب و آرمان‏های امام راحل می‏شود.

این مدیر شهری، وظیفه قدردانی از ایثارگران به ویژه شهیدان و خانواده‏های آنان را فریضه‏ای عینی و همیشگی دانست و افزود: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، به همت واحد ایثارگران شهرداری دماوند در جهت پاسداشت و گرامی‏داشت حماسه‏سازی‏های سرداران شهید، با خانواده شهید "محمود کلهر" دیدار شد.

شهردار دماوند در ادامه این دیدار با خانواده شهید به بیان مسائل و مشکلات شهری پرداخت و در پایان با اهدای لوحی از این خانواده شهید به پاس ادب و احترام تقدیر کرد.

حاج "محمود کلهر" جانباز شیمیایی و از پاسداران رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سال 1338 در خانواده‏ای زحمت‏کش چشم به جهان گشود و با دلیر مردی و رشادت‏های خود در یاد همگان ماندگار شد.

شهید کلهر آن یار دل‏سوخته انقلاب و ولایت در بهمن ماه سال 64 در عملیات فاو و در حالی که برای انتقال پیکرهای شهدای دماوند به خط مقدم عازم شده بود، به سختی مجروح شد و دو چشم خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی علاوه بر از دست دادن کامل بینایی، از ناحیه سر و شکم نیز به شدت آسیب دید و از آن تاریخ تا فروردین ماه 90 بیش از 25 سال درد و رنج و سختی را متحمل شد، اما با روحیه‏ای سرشار از معنویت و امیدی وافر به زندگی و زیستن برای تقرب الهی در عرصه‏های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت کرد.

جانباز شیمیایی حاج محمود کلهر با وجود تحمل 25 سال رنج مجروحیت و نابینایی از هر دو چشم، هرگز از ارزش‏های انقلاب جدا نشد و تا لحظه شهادت به عشق ولایت زندگی کرد و گلایه‏ها و مویه‏های او از بی‏بصیرت‏ها شنیدنی بود.

این شهید بزرگوار در حماسه بزرگ و به یاد ماندنی فتح خرمشهر نیز حضور داشت.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول