اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال گسترده مردم گیلان و استان‌های همجوار

جشنواره برداشت توت‌فرنگی در صومعه‌سرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره برداشت توت فرنگی با استقبال کم‌نظیر مردم گیلان و استان‌های همجوار در روستای صوفیانده صومعه‌سرا برگزار شد.

جشنواره برداشت توت‌فرنگی در صومعه‌سرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، دومین جشنواره برداشت محصول توت فرنگی عصر چهارشنبه همراه با برنامه‌های متنوع مانند لافند بازی، اجرای موسیقی محلی، مراسم عروس‌بران، حصیربافی، پخت غذاهای محلی سنتی و مربای توت فرنگی با استقبال کم‌نظیر مردم گیلان و استان‌های همجوار در روستای صوفیان‌ده بخش تولمات این شهرستان برگزار شد.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا در این جشنواره با اشاره به موقعیت‌های بکر گردشگری و تنوع در محصولات تولیدی و پرورشی این بخش اظهار کرد: بخش تولمات به لحاظ نزدیکی به تالاب از فضا و چشم‌اندازهای بکر و زیبایی برخوردار است.

نعمت توفیقی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای بخش تولمات صومعه‌سرا در حاشیه تالاب بین‌المللی قرار دارند، تصریح کرد: هند خاله از جمله مهم‌ترین روستای مستعد در توسعه فضای گردشگری و کشاورزی است.

وی باقلا کش و سیاه درویشان را روستاهای هدف گردشگری صومعه‌سرا عنوان کرد و افزود: این امر در سفر نخست هیئت دولت به گیلان محقق شد.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به روستاهای گردشگری توجه بیشتری داشته باشند، افزود: توجه مضاعف به مناطق گردشگرپذیر و دارای موقعیت‌های طبیعی جذاب موجب ایجاد توسعه و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به روستای صوفیان‌ده صومعه‌سرا و برپایی جشنواره توت‌فرنگی سالانه در این روستا اذعان کرد: صوفیان‌ده از روستاهای حاشیه تالابی بخش تولمات صومعه‌سرا و دارای 900 نفر جمعیت در قالب 201 خانوار است.

به گفته توفیقی کاشت محصول توت فرنگی در صوفیان‌ده سابقه‌ای 30 ساله دارد که هم‌اکنون 20 هکتار از اراضی این روستا با مشارکت اهالی به کشت توت‌فرنگی اختصاص یافته است.

وی برپایی جشنواره توت فرنگی در صوفیان‌ده را موجب ایجاد تشویق و حمایت از کشاورزان این محصول عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم توت‌فرنگی در سال‌های آینده در اراضی وسیع‌تری کشت شود.

بخشدار تولمات صومعه‌سرا با بیان اینکه گسترش در وسعت تولید و پرورش توت‌فرنگی گامی اساسی در راستای توسعه اقتصادی اهالی روستانشین است، متذکر شد: اشتغالزایی جوانان رکن اصلی این توسعه اقتصادی است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول