اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از برگزاری دومین جشنواره توت فرنگی در روستای صوفیانده این شهرستان در سوم خرداد امسال خبر داد.

برگزاری جشنواره توت فرنگی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به استقبال خوب مردم از نخستین جشنواره توت فرنگی این شهرستان، اظهار کرد: امسال دومین جشنواره توت فرنگی در روستای صوفیانده صومعه‌سرا با همکاری کشاورزان محلی برگزار می‌شود.

وی این جشنواره را در راستای تحقق نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی  خواند و تصریح کرد: برپایی جشنواره محصولات بومی و محلی گامی محکم در بخش صنعت کشاورزی است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت برپایی جشنواره توت فرنگی برای اهالی منطقه صوفیافده، افزود: این جشنواره علاوه بر بخش نمادین جشنواره، می‌تواند  توسعه اقتصادی اهالی روستا را به همراه داشته باشد تا محصولات خود را در حوزه وسیع‌تر و با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تولید انبوه و با کیفیت محصولات کشاورزی و معرفی آن به عموم مردم، اذعان کرد: جوانان روستا باید با علم روز و آکادمیک خود بیشتر در این راستا بکوشند.

شعبانی با بیان اینکه همواره تجربه و علم در تعامل با هم موجبات موفقیت و پیشرفت را فراهم می‌کنند، متذکر شد: باید زمینه‌ها و بسترهای مناسب تولیدی را با تعامل نسل گذشته و امروز ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود بومی و محلی راهکاری مناسب برای کاهش آمار بیکاری در بین جوانان به شمار می‌رود.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره توت فرنگی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: معرفی گیاه توت‌فرنگی در زمینه درمانی و دارویی، ارزش غذایی و اثرات روحی و روانی آن به همگان، مراسم عروس‌بران، لافندبازی، حصیربافی، پخت غذاهای محلی و سنتی از جمله برنامه‌های جشنواره توت‌فرنگی در صومعه‌سرا است.

وی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی صومعه‌سرا را از دیگر بخش‌های جشنواره مذکور عنوان کرد و یادآور شد: جشنواره توت‌فرنگی سوم خرداد امسال در روستای صوفیانده بخش تولمات صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول