اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سنندج خبر داد

تولید سالانه 18 هزار و 500 تن توت‌فرنگی در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سنندج از تولید سالانه 18 هزار و 500 تن توت‌فرنگی در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 18 هزار و 500 تن توت‌فرنگی در سنندج

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کل سطح زیر کشت محصول توت‌فرنگی در کردستان 2 هزار و 100 هکتار است که 67 درصد از این میزان در شهرستان سنندج زیر کشت می‌رود.

به گفته وی، استان کردستان بزرگترین تولیدکننده توت‌فرنگی در سطح کشور است که شهرستان سنندج با تولید سالانه 18 هزار و 500 تن بیش از 67 درصد تولید استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج اضافه کرد: سالانه 27 هزار تن توت‌فرنگی در سطح 2 هزار و 100 هکتار در استان کردستان تولید می‌شود و شهرستان سنندج برترین تولیدکننده این محصول در سطح استان است.

سپری در ادامه با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 هکتار زمین مساحت کشت توت‌فرنگی در کشور است، تصریح کرد: شهرستان سنندج یک‌هزار و 400 هکتار از کشت توت‌فرنگی را به خود اختصاص داده است.

وی به نقش کشت توت‌فرنگی در اقتصاد و درآمدزایی استان اشاره کرد و گفت: توت‌فرنگی به‌عنوان یکی از میوه‌های دانه‌ریز، خوش‌خوراک و ارگانیک علاوه بر ارزش افزوده می‌تواند در اشتغال‌زایی خانوارهای روستایی کمک بسزایی داشته باشد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، توت‌فرنگی رقم کردستان در نوع خود به عنوان شیرین‌ترین و پرطرفدارترین رقم شناخته شده و در سالهای گذشته در هر هکتار 10 تن از آن کشت می‌شد.

سپری اضافه کرد: با استفاده از روش‌های کشت نوین در حال حاضر میزان کشت توت‌فرنگی رقم کردستان به 40 تن در هر هکتار رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی از میوه‌هایی است با گلدهی نامحدود، و چون در فصل‌های بهار و پاییز میوه‌دهی دارد با کشت ارقام جدید آن، تولید این محصول هم افزایش یافته است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول