اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توت فرنگی مازندران نشانه استاندارد تشویقی جهانی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تولید توت فرنگی را که از آلودگی بالایی برخوردار بود تبدیل به محصول سالمی کردیم که نخستین نشانه استاندارد تشویقی جهانی را کسب کرد.

توت فرنگی مازندران نشانه استاندارد تشویقی جهانی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، یحیی ابطالی عصر دوشنبه در مراسم نخستین برداشت توت فرنگی استان در روستای ازنوای بهنمیر اظهار داشت: امروز روز کار و کارگر بوده و ما خودمان را کارگر و سنگر بخش تولید غذایی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: بابلسر با انجام نخستین نشای مکانیزه کشور و نخستین برداشت توت فرنگی استان نشان داده که در امر کشاورزی پیشرو سایر شهرستان‌ها بوده و بسیار موفق عمل کرده است.

معاون تولیدات گیاهی و زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار داشت: برند تولید محصول سالم در امر زراعی برای این شهرستان صادر شده است.

ابطالی افزود: از مهم‌ترین مفاد قطعنامه برنامه‌ای جهاد کشاورزی بابلسر این بود که تولید توت فرنگی را که از آلودگی بالایی برخوردار بود تبدیل به محصول سالمی کردیم که نخستین نشانه استاندارد تشویقی جهانی را کسب کرد.

وی بیان کرد: دومین بحث اجرایی آن قطعنامه توسعه روش نوین توت فرنگی و استفاده از دانش و تکنولوژی روز برای تولید محصول با کیفیت بالا بوده که انجام شد.

وی توسعه مناطق زیر کشت را از جمله مفاد آن قطعنامه دانست و بیان کرد: با توجه به موقعیت آب و هوایی استان مازندران، می‌شود کشت این نوع از محصولات را چند ماهه کرده و برای چرخه اقتصادی و عرضه این محصول به بازار مدت طولانی اختصاص یابد.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول