اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان تأکید کرد

ضرورت حرکت به سمت منشور پویایی کانون‌های توت‌فرنگی

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: حرکت به سمت و سوی منشور پویایی کانون‌های توت‌فرنگی کشور از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های کانون‌های هماهنگی کشور است.

ضرورت حرکت به سمت منشور پویایی کانون‌های توت‌فرنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اردشیر پورحبیبی شنبه‌شب در جلسه کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در استانداری کردستان به برگزاری همایش ملی کانون‌های توت‌فرنگی کشور در اسفندماه جاری با حضور رؤسای کانون‌های توت‌فرنگی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای این همایش قانون‌مند کردن جایگاه کانون‌های توت‌فرنگی در ظرف دو هفته آینده است.

وی افزود: اهداف ساختار و منشور پویایی کانون‌ها و ارزیابی آنها از دیگر اهداف این همایش بود و کانون‌های توت‌فرنگی کشور بر اساس نرم‌های ضعیف، متوسط، قابل قبول و خوب ارزیابی می‌شوند.

عضو کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در ادامه تصریح کرد: در صورت ضعیف بودن نمره کانون‌ها منحل می‌شوند و در صورت متوسط بودن به آنها فرصت دوباره برای رسیدن به منشور پویایی داده خواهد شد.

پورحبیبی تعامل ادارات و هماهنگی در بین ارگان‌ها را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد و افزود: در همین راستا هیچ کانون توت فرنگی در کشور نباید وارد کارهای عمرانی شود.

وی به کسب نمره 192 کانون توت‌فرنگی استان کردستان از میان 244 امتیاز اشاره کرد و گفت: کسب این امتیاز در فاصله نرم مابین قابل قبول و خوب قرار دارد و باید تلاش کرد آن را به سطح خوب ارتقا دهیم.

عضو کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در ادامه بیان کرد: تاکنون نقشه راه توت فرنگی به تصویب نرسیده و باید این نقشه تهیه و تدوین شود.

* خودگردان کردن کانون‌های توت‌فرنگی ضروری است

در ادامه این جلسه عضو هماهنگی کانون توت‌فرنگی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان نیز خواستار واگذاری این کانون‌ها به بخش خصوصی شد.

محمد سرسیفی افزود: فرق کانون توت‌فرنگی کردستان با سایر کانون‌های کشور این است که مخاطبان کانون‌های استان در نظام بهره‌برداری ضعیف قرار دارند و کانون‌های ضعیف می‌توانند به راحتی خصوصی‌سازی و پویا شوند و به دور از تصمیمات بخش دولتی عمل کنند.

وی اضافه کرد: برای پویاتر کردن کانون‌های توت‌فرنگی باید به سمت خصوصی‌سازی و بخش غیردولتی سوق داده شوند.

عضو کانون توت‌فرنگی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه ماهیت کانون‌های توت فرنگی را مخاطبان آنها تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: مخاطبان کانون‌ها در بخش کشاورزی متأسفانه ضعیف هستند و در بخش فرآوری محصول توت‌فرنگی این بخش نیز به دنبال جذب امکانات دولتی هستند.

سرسیفی خودگردان کردن کانون‌های توت‌فرنگی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و بر تحقق این موضوع تأکید کرد.

وی به ارتقا رانندگان جمع‌آوری و حمل و نقل محصول توت‌فرنگی در استان کردستان اشاره کرد و  ساماندهی این افراد به دلیل داشتن تجربه کافی را خواستار شد.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول