اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

در مجلس از صنایع و تولیدات داخلی حمایت می‌کنم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس از صنایع و تولیدات داخلی حمایت می‌کنم.

در مجلس از صنایع و تولیدات داخلی حمایت می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امیر خجسته بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم بازدید هیئت تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان سلیمانیه عراق از ظرفیت‌های صادراتی همدان، اظهار کرد: ایران و عراق دو کشور مسلمانی هستند که می‌توانند روابط مطلوبی را با یکدیگر برقرار کرده و یکدیگر را در زمینه افزایش صادرات و واردات حمایت کنند.

وی افزود: من در مجلس به عنوان نماینده مردم از صنایع و تولیدات داخلی حمایت کرده و هر کسی که در این راه سنگ‌اندازی کند را از سمتش برمی‌دارم چرا که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بایستی تلاش کنیم تا تولیدات باکیفیت خود را صادر کرده و رشد اقتصادی را در استان و به تبع آن در کشور فراهم کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نجات و استقلال ایران با تولیدات ملی امکان‌پذیر است و هم‌اکنون که در تحریم هستیم توجه به نخبگان و نخبه‌پروری می‌تواند ما را در دست یافتن به اهدافمان یاری کند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: در حال حاضر در استان یک هزار و 400 واحد دارای جواز تأسیس داریم به این معنا که اشخاص حقیقی و حقوقی با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند نسبت به احداث یک واحد صنعتی و معدنی اقدام کنند که تاکنون 95 هزار و 263 سرمایه‌گذاری در این جواز تأسیس‌ها با زمینه اشتغال 51 هزار و 687 نفر انجام شده است.

عباس احمدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی در شرف فعالیت را یک هزار و 498 واحد با سرمایه‌گذاری 15 هزار و 886 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال 30 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در بخش همدان نیز 271 معدن فعال با برآورد ذخیره واقعی 172 میلیون تن با ذخایر سنگی دولومیت، سنگ لاشه، کوارتز، گچ، سنگ ساختمانی، میکا و فلدسفات وجود دارد.

وی بیان کرد: استان همدان از نظر صنعتی و کشاورزی یک استان صنعتی است و می‌طلبد تا صنایع تبدیلی در آن فعال شود اما این در حالی است که همدان از نظر تعداد سرمایه‌گذاری بیشترین درخواست را در بخش صنایع آشامیدنی به خود اختصاص داده و بهترین واحدهای صنعتی ما در بخش صنایع غذایی فعالیت می‌کنند و صادرات خوبی را به عراق دارند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: دو محصول مهم فولاد و سیمان دارای ارزش بالایی هستند به طوری که در استان همدان سه کارخانه سیمان فعال هستند و سالانه 3 میلیون تن سیمان را تولید و در بین 30 استان کشور دارای رتبه هشتم هستیم.

وی اظهار کرد: بیشترین صادرات را به عراق داریم و در بخش فولاد نیز در حال حاضر 850 هزار تن ماشین‌آلات نصب شده داریم که تولید واقعی آنها 550 تا 6 هزار تن است.

احمدی در پایان عمده صادرات در بخش صنعت را کشمش تیزابی، سیمان، کاشی، چینی بهداشتی، ظروف آلومینیوم و لوله PVC عنوان کرد و گفت: کل صادرات استان در سال گذشته 267 میلیون دلار با ارزش وزنی 938 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول