اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا نیمه دوم سال جاری

هزار و 700 طرح صنایع کوچک در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امسال با حمایت مسئولان تسهیلات خوبی برای سازمان صنایع کوچک در نظر گرفته شده و تصمیم داریم تا نیمه دوم سال هزار و 700 طرح و تا پایان سال جاری 7 هزار طرح را افتتاح کنیم.

هزار و 700 طرح صنایع کوچک در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فخرالله مولایی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل حوزه صنعت معدن و تجارت شهرستان قوچان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با حمایت مسئولان تسهیلات بسیار خوبی برای سازمان صنایع کوچک در نظر گرفته شده و ما نیز تصمیم داریم برای سال 91 تا نیمه دوم یک هزار و 700 طرح و تا پایان سال جاری 7 هزار طرح را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با طرح‌هایی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند و یا کمبود نقدینگی دارند بودجه کمک‌های فنی اعتباری، بازسازی و نوسازی را به 3 برابر آن در سال جاری افزایش می‌دهیم.

مدیرعامل صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بنابراین در سال 91 در ارتباط با صنایع کوچک مشکلات کم‌تری خواهیم داشت.

اسماعیل حیدری‌آزاد، فرماندار قوچان نیز افزود: این شهرک دارای 30 واحد فعال، که از این میان 18 واحد صنایع قضایی، 3 واحد شیمیایی، یک واحد سلولزی،یک واحد نساجی و هفت واحد دیگر آن صنایع فلزی است.

حیدری‌آزاد با بیان اینکه در شهرک مزبور 9 واحد در حال ساخت است، تاکید کرد: بیش از 38 واحد در شهرک صنعتی راکد هستند که از این میان 24 واحد پس از اخذ پروانه بهره‌برداری و یک مرحله تولید متوقف شده‌اند.

فرماندار قوچان افزود: در حال حاضر 13 واحد در حال ساخت متوقف شده، بنابراین تاکنون 49 درصد این واحدها، فعال و یا درحال ساخت است.

وی افزود: متاسفانه عدم نقدینگی واحدهای کوچک و بعضاً بدهی‌های گسترده واحدهای کوچک به بانک‌های شهرستان‌ها معضل اصلی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی قوچان است.

فرماندار قوچان ادامه داد: در این جلسه بیش‌تر واحدها مشکلاتشان را مطرح و ما نیز با استمحال‌هایی که بانک‌ها از نظر قانونی می‌توانند در سطح شهرستان بدهند و جزو اختیارات فرمانداری نیز بوده می‌توانیم از آن استفاده و در این جلسه آن را مطرح می‌کنیم.

در ادامه این نشست جمع کثیری از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع کوچک شهرستان قوچان به صورت مستقیم مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشته و معاون وزیر صنایع معدن و تجارت نیز با استماع این سخنان برای بررسی و رفع مشکلات نقدینگی به آنها قول‌های مساعدی داد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول