اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کردستان خبر داد

آموزش هزار و 800 هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی کردستان از آموزش تعداد یک‌هزار و 800 نفر هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان خبر داد.

آموزش هزار و 800 هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی کردستان

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این کلاس‌های آموزشی در 17 روستای سطح استان برگزار شده و تعداد یک‌هزار و 200 نفر آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف صنایع دستی دیده‌اند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره سراسری بسته‌بندی صنایع دستی و همایش تخصصی جایگاه و کاربرد صنایع دستی در معماری داخلی و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی منطقه‌ای چوب، چرم و بافته‌های داری اشاره کرد و گفت: هدف ما نظارت بر تولید با کیفیت در کارگاه‌های تولیدی و توسعه صنایع دستی کردستان و شناساندن آن به تمامی جهان است.

الهی در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده آموزشگاه مجازی صنایع دستی در استان با عنوان( تحت وب ) راه‌اندازی می‌شود و مستند‌نگاری و مستندسازی 5 رشته صنایع دستی توسط معاونت صنایع دستی انجام می‌شود.

وی در پایان به راه‌اندازی موزه دائمی صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این موزه می‌توان صنایع دستی استان را شناسایی و حفظ و نگهداری کرد.

صنایع دستی هر منطقه به عنوان یکی از نمادهای هویت می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال در مناطق غیر صنعتی را سبب شود که کردستان از این موضوع مستثنی نیست و در این رهگذر ضرورت حفظ اصالت صنایع دستی بومی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

صنایع دستی بومی هر منطقه به عنوان یکی از نمادهای هویت می‌تواند نقش مهمی در حفظ و توسعه فرهنگ ایفا کند و هم‌اکنون تعداد فراوانی از کردستانی‌ها در تولید انوع رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

روحیه خلاق و علاقه هنرمندان کردستان به تولید آثار هنری سبب شده این استان هم از گذشته‌های بسیار دور تاکنون، همواره در تولید محصولات صنایع دستی سنتی، موقعیتی ویژه داشته باشد.

گر چه راز ماندگاری صنایع دستی در توجه و گسترش به رشته‌های بومی و آموزش صحیح رشته‌های آموزشی است اما آنچه مهم است رواج استفاده مردم از صنایع دستی در زندگی روزمره است زیرا این امر نه تنها موجب رونق انواع رشته‌های هنری می‌شود، بلکه در حفظ هویت بومی صنایع دستی هرمنطقه تاثیرگذار است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول