اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کارگروه انرژی کرمان خبر داد

صرفه‌جویی 12 مگاواتی برق در حوزه صنایع کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول کارگروه انرژی استان کرمان گفت: در سال گذشته به طور متوسط 12 مگاوات برق در حوزه صنایع استان کرمان صرفه‌جویی و 19 مگاوات از مصرف انرژی کاسته شد.

صرفه‌جویی 12 مگاواتی برق در حوزه صنایع کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا حکاک‌زاده صبح امروز در همایش تعامل صنایع و شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت:‌ کارگروه انرژی استان کرمان از دو سال گذشته فعالیت خود در زمینه بهینه‌سازی انرژی را در استانداری کرمان آغاز کرد.

وی افزود: بهینه‌سازی انرژی از دهه 1970 در جهان آغاز شد و تاکنون سه موضوع انرژی، اقتصاد و محیط زیست ارکان اصلی تولید در کشورهای صنعتی قرار گرفته است و صنایع سودهای قابل توجهی را عاید اقتصاد کشور خود کرده‌اند.

حکاک‌زاده تصریح کرد: آمارهای موجود در زمینه مصرف انرژی نشانگر این است که در کشورهای صنعتی با وجود کاهش رشد مصرف انرژی تولید ناخالص ملی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای صنعتی در هر روز شدت مصرف انرژی کاهش یافته و وابستگی آنها به کشورها کاسته شده است، عنوان کرد: در کشور ما عکس این موضوع روی داده است.

حکاک‌زاده بیان داشت: در ایران برای تولید یک واحد معین از کالا 3.4 برابر انرژی نسبت به 30 سال گذشته تولید آن کالا مصرف می‌شود.

وی اذعان داشت: مصرف بی‌رویه پیامدهای نامطلوبی را برای کشور در عرصه‌های مختلف، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد.

حکاک‌زاده گفت: 40 درصد انرژی در ایران در بخش‌های خانگی و خدمات و 20 درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود، اما در هشت کشور در حال توسعه جهان بخش صنعت 34 درصد انرژی و بخش‌های خانگی و خدمات 21 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری در حال توسعه است، عنوان کرد: ما باید تولید در کشور را تقویت کنیم.

حکاک‌زاده افزود: مقام معظم رهبری در سال 89 سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف را به روسای سه قوه و رئیس تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند و سپس فاز نخست قانون هدفمندی با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مهم است، ابراز داشت: در سال گذشته به متوسط 12 مگاوات برق در حوزه صنایع صرفه‌جویی شده است و 19 مگاوات از مصرف انرژی کاسته شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول