اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس شرکت نوسازی صنایع ایران:

افزایش روزافزون قیمت محصولات یکی از مشکلات صنایع کشور است

خبرگزاری فارس: کارشناس شرکت نوسازی صنایع ایران گفت: افزایش روزافزون قیمت تمام شده محصولات یکی از مشکلات و موانع صنایع کشور است.

افزایش روزافزون قیمت محصولات یکی از مشکلات صنایع کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان باقر مقیمی‎فر در همایش استاندارد، ارتقاء کیفیت و بهره‎وری در تولید ملی که ظهر امروز توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در سالن شرکت گاز استان گلستان برگزار شد گفت: کمبود شدید نقدینگی، کاهش روزافزون قیمت محصولات در بازارهای جهانی، نوسانات شدید قیمت و مشکلات مربوط به دسترسی مواد اولیه همچنین تعدد برندهای تجاری در بازار از دیگر مشکلات صنایع است.

وی فرسودگی بخش قابل ملاحظه‎ای از ماشین‎آلات صنایع را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و یادآور شد: عدم امکان سرمایه‎گذاری مناسب در تحقیق و توسعه به دلیل پراکندگی واحدها، پایین بودن درصد تحقق اهداف تولید و فروش، پایین بودن میزان بهره‎وری نیروی انسانی، پایین بودن میزان بهره‎وری سرمایه و ماشین‎آلات، پایین بودن نرخ بازگشت سرمایه از دیگر مشکلات بخش صنعت است.

کارشناس شرکت نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: پایین بودن انگیزه نیروی انسانی، پایین بودن سطح تکنولوژی تولید، تاخیر در تحویل کالا به مشتریان از موانعی است که صنایع در کشور با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.

به گفته مقیمی‎فر شرکت نوسازی ایران در سال 1382 در راستای کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی مندرج در برنامه‎های توسعه کشور از طریق اجرای سیاست‎های کمک به بهسازی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت نوسازی، تنها نهاد مستقل دولتی است خاطر نشان کرد: تعداد 160 مشاور در سطح کشور در این شرکت فعالیت می‎کنند.

کارشناس شرکت نوسازی صنایع ایران به اهداف این شرکت پرداخت و اذعان کرد: این شرکت با هدف اشاعه فرهنگ نوسازی در واحدهای صنعتی، کمک به بهسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، کمک به توسعه همه‎جانبه شرکت‎های مشاور در سطح کشور شکل‎ گرفته است.

مقیمی‎فر مطالعه فضای کسب و کار و شناسایی عوامل بازدارنده، افزایش رقابت‎پذیری واحدهای صنعتی، کمک به استقرار دیدگاه‎های مدیریت نوین در واحدهای صنعتی را از دیگر اهداف این شرکت برشمرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول