اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون مازندران:

مازندران جزو 5 استان برتر در تهیه سرم ضدهاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مازندارن جزو پنج استان برتر کشور در تهیه سرم ضدهاری است.

مازندران جزو 5 استان برتر در تهیه سرم ضدهاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمد عطارزاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه انتقال خون شهرستان نکا بیان داشت: انتقال خون، مرکزی خودجوش و مردمی است که تا مردم و اهدای خون مردم نباشد، ما در این سازمان نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی بیان داشت: وجود چهار مرکز جراحی قلب باز در مازندران وظیفه ما را در این باره سنگین‌تر کرده است تا بتوانیم خون بیشتری را برای بیماران مورد نیاز فراهم کنیم.

عطارزاده ادامه داد: هر بیمار قلبی برای جراحی نیازمند 10 پلاکت خون است که با توجه به اینکه مراجعه فراوانی در این رابطه داریم نیازمندی‌های خون ما بالاست.

وی از انتقال خون به‌عنوان لابی پنهان درمان نام برد که تا خون مورد نیاز بیمار را فراهم نکند درمانی انجام نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مازندران اکنون دارای 13 پایگاه انتقال خون در 13 شهرستان است که بابل و آمل از پایگاه‌های نمونه کشوری هستند.

وی اظهار کرد: مازندران دارای 3 هزار بیمار تالاسمی است که تهیه خون برای این بیماران در کنار بیماران قلبی، جراحی‌ها و ... از برنامه‌های اولویت‌دار ماست.

عطارزاده گفت: انتقال خون مازندران از نظر بودجه در وضعیت بسیار خوبی است اما به دلیل وسعت استانی و پراکندگی جمعیت باید برای افزایش تعداد پرسنل تلاش شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه 150 میلیارد ریال برای انتقال خون اختصاص یافته که در طول برنامه پنجم از اعتبارات استانی اختصاص می‌یابد.

ولی‌الله فرزانه افزود: از این مقدار 90 میلیارد ریال برای تجهیزات که اولویت ماست اختصاص یافته، 40 میلیارد ریال برای احداث پایگاه‌ها و بقیه نیز برای تعمیرات و نیازمندی‌های دیگر اختصاص یافته است.

فرماندار نکا نیز در سخنانی از انتقال خون به‌عنوان سازمان عام المنفعه نام برد که خدمات فراوانی را به بیماران ارائه می‌دهد.

رضا آزادی کناری بیان داشت: شهرستان نکا دارای 80 بیمار دیالیزی و 115 بیمار تالاسمی است که حدود 60 بیمار تالاسمی در نکا تزریق خون دارند و در مجموع تمام بیماران فوق نیازمند سرویس‌های خونی مناسب هستند و باید توجه ویژه به این امر اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در دولت نهم و دهم، نکا از پیشرفت قابل توجهی در بهداشت و درمان روبرو بوده که افتتاح بیمارستان 50 تختخوابی امام حسین (ع) نکا با اعتبار 5 میلیارد تومان، افتتاح خانه‌های بهداشت، اورژانس، مرکز ثابت دیالیزی و... از این جمله خدمات است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول